V60 D3 spørgsmål

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V60 D3 spørgsmål

Indlægaf pg » man nov 24, 2014 0:01 am

Hej Volvoister,

Jeg har erhvervet mig en V60 D3, my 2011, man. 6 trin gear med 112.000 km på tælleren. Den kører super godt, og jeg er rimelig glad for den :)

Min tidligere V50 2.0D (PSA motor) nåede at rende 350.000 km, før den desværre blev erklæret totalskadet i forbindelse med et harmonika sammenstød.

Jeg har fået skiftet gear olien hos et aut. Volvo værksted. Det var vist ikke noget de rodede med til dagligt på disse modeller :lol: Men fornuften siger,
at det nok er bedst med en frisk olie for hver 100.000 km - max.

Desværre har jeg lagt mærke til, at der kommer en hyle lyd fra motoren. Lige når den er kold er lyden meget hørbar, især omkring 2000 rpm., og rimelig konstant. Når den er driftsvarm aftager lyden lidt, men går over til en fløjte lyd som kan høres når gassen er sluppet, efter motoren har været oppe i omdrejninger. Lyden blander sig især når motoren skal til at arbejde - f.eks. op ad stigninger og ved accelerationer - uafhængig af hvilket gear trin
der vælges.

Min første indskydelse er en defekt ved / på turbo'en. Men bilen trækker fint, uden tøven. Der er heller ingen fejlmeldinger.

Multirem, remhjul og generator har også været i mine tanker.

Jeg vil meget gerne have bilen undersøgt for at be- eller afkræfte, om disse dele kan frikendes samt hvad der er galt, især mens der stadig er garanti.

Kender I noget til, hvad en sådan undersøgelse kan løbe op i?

PFT.

Peter
pg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors feb 12, 2009 13:07 pm

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster