Turbo v40

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Ingemann » ons nov 21, 2007 21:31 pm

Du er sikker på at det bare er turboen der er anderledes?
Jeg mener om at du vil få de samme HK bare ved at skifte turbo.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf S.Bunzel » tors nov 22, 2007 19:15 pm

Jeg tror at det ville passe hvis du tager mainfolden med!! men virkningen :? måske kan styringen ikke finde udad det.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf chr.kj » fre nov 23, 2007 22:07 pm

Hvorfor får du den ikke bare chippet? Så burde du have omkring de 200HK hvis det gøres ordentligt (køres ind på rullefeldt) .
chr.kj
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: man apr 09, 2007 23:03 pm

Indlægaf Ingemann » fre nov 23, 2007 23:51 pm

Jeg synes også du skulle få den chippet. At bruge så meget tid og ikke mindst penge på noget, som kan opnås lettere, er da ikke så smart.
Så hellere få fat i en hel T4 motor, hvis det endelig skulle være.

Jeg ved ikke hvorfor du vil have en større turbo? Er det turbotøven du savner eller?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf chr.kj » lør nov 24, 2007 14:08 pm

Men større turbo giver mere turbotøven? - Kan da huske dengang jeg havde min T4 at det var ved at drive mig til vandvid med den turbotøven.

Men igen, det kommer vel an på hvilke mål du ønsker at opnå mht. HK for ja, den er for lille hvis du ønsker over 200HK. Jeg tror nu at det kræver en større operation af motoren hvis du ønsker at hive mere ud af den end den har nu og hvis det skal holde.
chr.kj
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: man apr 09, 2007 23:03 pm

Indlægaf Ingemann » lør nov 24, 2007 18:41 pm

Tror vejen frem er at få den chippet
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Janus » man nov 26, 2007 9:16 am

Kan godt se idén, men tror ikke du får noget ud af det. Vil hellere bruge pengene på en ordentlig udstødning.

Sct tuning lover 215 hk, hvis du ud over software ændringen skifter luftfilter, samt udstødning fra katten.

Tjek det her:
http://www.sct-competition.se/main/SE/sv40.php
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: fre apr 27, 2007 11:18 am
Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Janus » man nov 26, 2007 12:29 pm

Mener faktis du kan få monteret et andet hus på din turbo, som derved opgradere den til samme type som sidder på t4éren.

Du må dog ikke hænge mig op på det, for har ikke selv erfaringer med det, har kun læst at det skulle være muligt.

Tror nu nok Sct plejer at holde hvad de lover.

Ved osse at den rette udstødning på en turbo bil kan give nogle Hk.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: fre apr 27, 2007 11:18 am
Geografisk sted: Hillerød

Næste

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster

cron