Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ph74 skrev:Hej allesammen. Jeg er blevet ejer af en volvo 855 2,0 t5 (210 HK). Jeg er lidt i tvivl om det er det rigtige sted som jeg skriver om lige det her problem. Mit problem er at den ikke trækker det som den skal. Viseren i turbomåleren går også kun op til lidt over midten ved fuld kraft. Jeg har skiftet rotor og rotordæksel og jeg har skiftet til originale volvo tændrør ( de er godt nok dyre). Jeg har skiftet 3 slanger på den tingst som sidder ved siden af luftfilterkassen. Er det den som hedder en 3 vejsventil ? Jeg har snust lidt rundt i forummet her og læst noget om den 3 vejsventil kan være defekt , kan man teste den på nogen måde , inden man begynder at købe en ny og hvis det så ikke er der hvor fejlen er. ? Håber at der er nogen som kan hjælpe lidt og evt gi et godt råd om andre ting som jeg kan tjekke.

Ph74 skrev:Tak. Den slange som du skriver om , hvor går den fra og til ? Og er der en mulighed for at kontrollere om den 3 vejsventil er dårlig , og hvor kan man evt købe sådan en ny ? Mvh. Peter.

Ph74 skrev:Ok. Jeg må prøve at se på hvad pokker det kan være, men ja det kunne være en god ting at prøve at låne en som virker for at udelukke eller konkludere fejlen på 3 vejsventilen. Hvor kan man iøvrigt købe sådan en hvis det viser sig at være den. Hvad kan jeg gøre for at tjekke den wastegaten ? Jeg bor på Sjælland i en lille by imellem kalundborg og Holbæk. Mvh Peter.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst