Jeg købte min første Volvo for et par måneder siden, det er en 2,5 144 hk uden turbo og med automatgear. Bilen kører super godt, når den kører. Og vi er rigtig glad for bilen.
Nu kommer så problemet. Den vil ikke starte, når den har været driftsvarm, særligt når den har været brugt og får lov at stå mere end 5 minutter. Særligt når motoren er ved at afkøle (ikke startet), så vil den ikke starte. Det vil sige den starter ganske kort (ca. 2-3 sek.), men stopper igen, når den så skal fortsætte i tomgang ved ca. 1000 rpm. Så dør den. Når bilen har stået natten over og er helt afkølet, så starter den som en mis uden problemer, men som oftest først når den er helt kold.
Den tænder som udgangspunkt ikke motorlampen. Den kan dog tænde motorlampen, når jeg er hård ved bilen og kører lang tid med starteren. Motorlampen slukkes, når batteriet har været frakoblet.
Jeg har fundet ud af at det er indsprøjtnings-dyserne som ikke får 12 volt signal, når bilen ikke vil starte.
Der er benzin tryk på benzinbroen, og jeg kan holde bilen i gang ved at sprøjte benzin/diesel start direkte ind i indsugningen.
Jeg har udskiftet med nye dele: antenne-ring. Svinghjuls-føler. Temperaturføler i termostathuset
Jeg har udskiftet med brugte dele: Benzinrelæ (har også prøvet at lave en ”lus”, så der er strøm til pumpen hele tiden). Knastakselføler (brugt). Temperaturmåler i indsugningskasse.
Kan det være en af de to ”computere” som sidder i kassen i motorrummet? Kan bare udskifte dem eller skal der om-kodes en hel masse? De er vidst også lidt dyr, så ikke noget man bare skifter.
Er der nogen her inde som har en ide til løsning.
Venlig hilsen en frustreret Volvo ejer