Kære Volvosnakkere,
jeg ved at jeg har gået som katten om den varme grød, da jeg troede der var tale om gløderørsproblemer, men ved at udlæse fejlkode sider den at der er en fejl 6805 overboost tryk.
Redigeret ( opdatering) - det skal tilføjes at jeg døjede med at den ikke startede med det samme i en længere periode. Selve startmotoren kører godt, den soder eller oser ikke ud fra udstødningen, men som sagt starten om morgenen var bøvlet og kunne godt tage et par minutter. Jeg forvarmede ad flere omgange - havde fået at vide at det jo måske var gløderørene ( disse fejlede så ikke noget da jeg afmonterede disse). Når jeg så havde kørt en god tur i bilen - stillede den i garagen, så startede den som en mis selv efter flere timer. Derfor var min mistanke i første omgang gløderørene - som viste sig at være i fin stand alligevel.
jeg har talt med en lokal mekaniker og han siger at der er et vakuum system der mindsker motorens vibrationer og at det har en sammenhæng med turboen ( jeg er ikke mekaniker selv såeh...).
gløderørene fejlede intet - ventilerne ser også fine ud. Olien er fin... der er, fordi mekanikeren bad mig tjekke det, også mere end 100.000 km. tilbage på tandremmen, og den er i helt fin stand.
Nu tilspørger jeg så alle jer der er dygtige udi Volvoverdenen - hvad mener I der er årsagen, og er det noget man eventuelt selv kan klare, hvis man er lidt fingernem?
Det er en Volvo XC70 årg. 2003, 2,4 163HP. Km. stand er 361.000 km. har det seneste år kørt en del småture af ca. 15 km. 2 gange dagligt. førhen havde den fornøjelsen af 240 km. dagligt. cirka.
Håber I kan komme med Jeres indspark. God Påske til alle.
Mvh
Peter