Hej Alle
Jeg har i dag fået skyllet min kære volvos gearkasse med det resultat at den nu stå hos volvo og ikke kan køre. gearkassen er slidt op siger de. Fejlen der har ført til at prøve skyldning viste sig for 4 dage siden. Her skete der pludselig det at der lød et klunk fra gearkasse og herefter skrev den "gearkasseservice kræves" og i gearvælger indikering kom bare en streg. Jeg holdt ind til siden slukkede bilen og efter ca. 30 sek. startede jeg den igen. Den beskrev stadig fejlen men nu virkede alt ok igen. Jeg kørte efter et par dage på lokalt værksted og de læste fejlen "momentomformer fejl" hvorefter den blev resat. Jeg kunne dog kun køre ca. 20 km så opstod fejlen igen. herefter har jeg kørt den til volvo og under kørslen dertil sker det igen og de kan måle på fejlen frisk fra fad. Nu står den ved volvo og må ikke køre. Bilen kan ikke tåle i værdien en ny gearkase. men er der nogle af jer der har ligende erfaringer og måske kender til muligheder for: 1. brugt gearkasse fra autoophug (tillid), 2. ombytnings/renoveret gearkasse (jeg har hørt om et firma i sverige der renoverer gearkasserne(helsten hed det måske)). priser på skift af gearkasser. Timeforbrug?
Jeg håber nogle af jer derude kan bidrage med informationer.
MVH
Torben.HEMS