Volvo V70 5D 2.4 TDI 2006, kan ikke starte

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V70 5D 2.4 TDI 2006, kan ikke starte

Indlægaf theison » man jul 20, 2015 11:27 am

Hejsa

Jeg har et startproblem med min fars Volvo og håbede i kunne hjælpe lidt :)

Søndag kørte bilen uden problemer, men da han kommer hjem glemmer han og slå tændingen fra og den står natten over med tænding på.
Mandag er batteriet død, men vi lader på det og prøver og starte den, men den vil slet ikke slå igang. Den trækker motoren rundt uden problemer og batteriet fejler ikke noget, men virker som om der er lukket af for pumpen.

I displayet i bilen kommer den med en fejlmeddelse om hedder "anti-slatt" og nogengange kom den også med fejl i ABS, men det er kun engang imellem den fejl kommer frem.

Lyder det helt sort, eller er der nogen herinde der har prøvet eller hørt om lignende problemer?

Tak på forhånd :)
theison
Ny bruger
Ny bruger

Re: Volvo V70 5D 2.4 TDI 2006, kan ikke starte

Indlægaf søren 2,4T » tirs jul 21, 2015 16:09 pm

theison skrev:Hejsa

Jeg har et startproblem med min fars Volvo og håbede i kunne hjælpe lidt :)

Søndag kørte bilen uden problemer, men da han kommer hjem glemmer han og slå tændingen fra og den står natten over med tænding på.
Mandag er batteriet død, men vi lader på det og prøver og starte den, men den vil slet ikke slå igang. Den trækker motoren rundt uden problemer og batteriet fejler ikke noget, men virker som om der er lukket af for pumpen.

I displayet i bilen kommer den med en fejlmeddelse om hedder "anti-slatt" og nogengange kom den også med fejl i ABS, men det er kun engang imellem den fejl kommer frem.

Lyder det helt sort, eller er der nogen herinde der har prøvet eller hørt om lignende problemer?

Tak på forhånd :)

Jeg ville nok prøve at pille batteri polerne af og prøve at lade den stå en times tid. Og så prøv igen.
2001 Volvo v70 t5
2012 Volvo v70 2,4 d5 215hk awd
søren 2,4T
Superbruger
Superbruger

Indlægaf boef » ons jul 22, 2015 19:32 pm

Hej Søren. Tak for dit råd med at pille batterikablerne af, desværre hjalp det ikke. Hvis der ikke er andre der har et par coyboytricks må jeg nok få bugseret den på værksted, så vi kan komme på ferie. Venlig hilsen Finn Ole (ejer)
boef
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf JensTr » ons jul 22, 2015 22:35 pm

hvis du fortæller, hvor du bor, kan det være, at der er en i nærhedern, som kan udlæse fejlkoder og nulstille via vida/dice:)

vh

Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Tølløse

Indlægaf enggaard » tors jul 23, 2015 0:40 am

anti-slatt er svensk og er fejl på udskridnings sensor. en normal fejl når den er gået død for strøm eller er lige ved under start forsvinder igen ved kørsel samt ABS fejl. bilen computer er jo gået totalt i sort med tændning på og har logget fejl på alt som strømmen forsvinder langsomt. har du prøvet at state med en anden nøgle, lyder som om den har tabt kodningen af nøglen. på med en PC og få slætted fejl har der været fejl på immobiliser ? på min volvo lader jeg nøglen side i min bil med uden tæning i længer tid så kan jeg ikke starte bilen uden jeg tager nøglen ud og sætter den igen den tørner men starter ikke før nøglen er taget ud!
Venlig hilsen
Jan
Autocom
Carprog
Webasto & Eberspacher Heaters WTT EDiTH 12V 24V
Midtronics Intellect HD EXP-1000 6V 12V 24V Electrical Diagnostic
Brugeravatar
enggaard
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsj.

Indlægaf boef » tors jul 23, 2015 19:45 pm

Tak for svar. Jeg har fået en Bosch tester på bilen idag og fået slettet de fejl den nu kunne, men der er stadig fejl på som den ikke kunne slette. Dyret startede og kører upåklageligt igen, men nu er der en bla.en fejl i displayet hvor der står "sott filter tilstoppet, se manual", der står bare ikke noget i manualen om sott filter....? Hvis der er en der har en tester der kan slette de sidste fejl mod betaling køre jeg gerne efter det. Venlig hilsen Finn Ole, Korsør. tlf. 61785553
boef
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj