850 motor størrelse?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Peter_C » ons dec 05, 2007 12:47 pm

Shadows skrev:Se sammenstødet mellem den lille ny Renualt og den gamle dreng Volvo 945 her: http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I


Nu kan man jo sammenligne sikkerhed på mange måder. Hvis man går på brugtmarkedet og finder en Volvo til samme pris som en splinterny Renault Modus, gad jeg godt se hvordan Volvoen så ville klare sig.

Eller sagt på en anden måde. Man bør i det mindste ikke glemme at det er en 50.000,- Volvo mod en måske 3 eller 4 gange dyrere Renault man tester

Havde jeg ubegrænsede midler skulle ungerne nok transporteres rundt i en Hummer, men jeg stillede mit regnestykke op så det hed "hvor får jeg mest sikkerhed for de kroner jeg har til rådighed" ... og der vinder Volvo !

Det skal dog ikke ændre på at jeg også var overrasket over hvor meget der er sket indenfor sikkerhed de sidste 10-15 år. Den gør altså et utroligt godt job, den lille Renault.

Skulle man have lyst til hele programmet er det Fifth Gear Sæson 12 Afsnit 2 fra d. 10.09.07 man skal lede efter

MVH Peter C:
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf ginge123 » ons dec 05, 2007 15:33 pm

Nu er det så en 940 de tester den imod.
Renualt'en har den der stiver på tværs af bilen.
Sidder der ikke en tilsvarende plade på en 850'er.
Har set en der stod til ophug, og der sad en meget masiv U-bjælke lige bagved kofangeren. Den gad jeg ikke møde :?
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: man jan 22, 2007 18:20 pm

Renault vs Volvo 940

Indlægaf ivor » ons dec 12, 2007 23:19 pm

Hej
Jeg har set videoen på you tube.
Det ser faktisk ud til at motoren er væk i volvoen efter sammenstødet.
Er der nogen som kan se hvor moteren bliver af under sammenstødet.
MVH
Michael J
ivor
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 525
Tilmeldt: søn dec 09, 2007 10:24 am
Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Kragbak » tors dec 13, 2007 13:10 pm

Jeg vil lige tilføje at der faktisk også findes en 2,5turbo motor til 850 1996 med 193 hk standart.

Med hensyn til benzinøkonomi er volvo efter mine erfaringer ikke særlig god.

jeg kører korte byture for tiden, derfor ligger mit forbrug på 17l/100km

Det er jo ikke prangende.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf S.Bunzel » tors dec 13, 2007 17:31 pm

Kragbak skrev:Jeg vil lige tilføje at der faktisk også findes en 2,5turbo motor til 850 1996 med 193 hk standart.

Med hensyn til benzinøkonomi er volvo efter mine erfaringer ikke særlig god.

jeg kører korte byture for tiden, derfor ligger mit forbrug på 17l/100km

Det er jo ikke prangende.


Nææ det kan man da ikke sige :cry: . Men din 850 ikke tunet :?:
Jeg trorer ikke at min køre længer hvis det kun er by kørsel :!:
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Benzin

Indlægaf Klågem » fre dec 14, 2007 0:12 am

Hmm. Kragbak tror du ikke at der er noget galt med din bil hvis benzinen vælter sådan igennem den...... Den burde da køre mindst 9 pr liter i bykørsel... Eller er det fordi at det er hurtige accelerationer til næste røde lys der gør det???????????? din motor er den der er bergnet til sejtræk.. Brug momentet og skift til et højere gear ved 1500-2000 omdr.m
Hvis den er med automatgear så slå sport og vinter fra
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf ginge123 » fre dec 14, 2007 19:44 pm

Synes også det lyder ret voldsomt med 17L/100km. Det er jo under 6km/L :shock:
Jeg har i den her uge kørt lidt friskt til (fået den til at skyde lidt :twisted: ) og har foreløbig kørt 11,2L/100km (8,9km/L)
Jeg skal godtnok køre ad HT for at komme derop . . . .
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 220
Tilmeldt: man jan 22, 2007 18:20 pm

Indlægaf Kragbak » søn dec 16, 2007 13:06 pm

Jeg har automatgear, jeg kører altid i sport og den er chippet, jeg har altid tågelys tændt osv. Men alligevel synes jeg sgu ikke det er prangende.

På motorvejskørsel med ca. 120km/h bruger den ca. 9L/100km.
Hvilket vel er ok, jeg har ingen motorfejl.

Derfor undrer jeg mig tit når folk snakker om deres forbrug for jeg synes sgu
det lyder for godt til at være sandt.

Når det så er sagt modtager jeg meget gerne forslag til hvorfor min volvo kører så kort på en liter, højrefoden er nok en start :lol:
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf S.Bunzel » søn dec 16, 2007 20:40 pm

Automatgear tager ca 10 til 20% mere benzin. Det er min afaring.
Jeg skiftede man. gearkassen til aut. på min 740, så nu skal jeg være glad hvis den køre mere end 8 km/L. Før kørte den 10km/L.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Shadows » man dec 17, 2007 9:07 am

Man skal ikke sammenligne pærer med æbler!
Manuelt gear og automatgear er ikke det samme, sådan er det!

Men Kragbak, de brede dæk og evt. lavt dæktryk koster benzin. Sport-mode kan man slå til hvis man forventer brug for det - Om det betyder noget om du konstant kører i et tåget område ved jeg ikke 8) Men alt lagt sammen, med sædevarme, klimaanlæg osv, tja - så koster det.

OG SÅ?
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Kragbak » man dec 17, 2007 12:06 pm

Og af samme grund gider jeg ikke bekymre mig over det. Det koster at kører stærkt :)
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf S.Bunzel » man dec 17, 2007 20:27 pm

Mit indlæg var svar på dette!
Kragbak skrev:Derfor undrer jeg mig tit når folk snakker om deres forbrug for jeg synes sgu det lyder for godt til at være sandt.
og et eks. på hvad automatgear koster!
Kragbag får aldrig en god benzinøkonomi når vi snaker om bykørsel. Det er automatgear oversag til.
Så hans benzin forbrug lyder ikke voldsomt i mine øre!
Sidst rettet af S.Bunzel man dec 17, 2007 22:52 pm, rettet i alt 1 gang.
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Volvo4life » man dec 17, 2007 21:39 pm

Jeg har automatgear, jeg kører altid i sport


Hvorfor om man må spørge?

Kold motor/gearkasse og skift ved +5000rpm = ikke sundt i min verden
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Kragbak » tirs dec 18, 2007 12:14 pm

Jeg beskæftiger mig med maskineri i min hverdag, så det er jeg fuldt ud klar over.

Jeg kan ikke mærke den store forskel i gearskiftene så lange man kører med en let speederfod.

Hvilket også bekræftes af det nedenstående:

In SPORT mode, transaxle shift points are designed to provide
the highest possible performance. Under normal acceleration, transaxle
shifts occur the same as in ECON mode. During increased acceleration,
TCM selects shift and lock-up points for best possible performance.

kilde: AUTO TRANS DIAGNOSIS - AW50-42LE

Iøvrigt var det der ikke bekymrede mig det store, mit benzinforbrug 8)
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf S.Bunzel » tirs dec 18, 2007 19:00 pm

Det er dejligt at høre, for så skulle du ellers køre i suzuki swift :wink:
Iøvrigt var det der ikke bekymrede mig det store, mit benzinforbrug
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 23 gæster