V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Indlægaf JesperSP » tirs okt 06, 2015 19:57 pm

Hejsa.

Der kom lige lys i check engine. Min OBDII siger "P1237", hvilket Torque tolker som "turbocharger control system flow fault. Flow too low."

Bilen kører som en drøm.

Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal kigge efter ved fejl P1237?

Ps. Der er af og til lys i ABS lampen og traction control. Sandsynligvis pga løse forbindelser i abs modulet. Jeg går ud fra at det er dette der giver ophav til en P1550, samt at Cruise control ikke altid funker. Kan der være forbildelse mellem de 2 koder?

Mvh Jesper
JesperSP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: man maj 25, 2015 15:03 pm

Re: V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Indlægaf jimDK » man okt 12, 2015 20:32 pm

Det er lidt svært at sige, med de "generelle" fejlkoder, som en OBD læser giver.
Hvis du får udlæst med en Volvo specifik kodelæser (VIDA/DICE), så er der sandsynligvis mere information at hente.

hvis du er i Midtjylland, kan jeg godt udlæse koderne.
XC60 2014 D5 AWD Summum(5 pers.) + XC90 2007 D5 AWD Summum (7 pers.) DiCE og PPCII. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 12:30 pm
Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Indlægaf JesperSP » tirs okt 13, 2015 21:20 pm

Hej Jim,

Tak for svar. Jeg er lidt newbe hvad angår fejlkoderne, så jeg troede faktisk man kunne udlæse fejkoderne med almindelig ODBII bluetooth og Torque appen - men så blev jeg lidt klogere :)

Jeg bor desværre ikke i Midtjylland, men i Ølstykke, men tak for tilbuddet!

Mvh,
Jesper
JesperSP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: man maj 25, 2015 15:03 pm

Re: V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Indlægaf edi » ons okt 14, 2015 7:55 am

Efter min mening, er det vakum dose til fartpilot. Den sider lige over varmerør til varmeelementer. Eller det kan være ABS ring,mht at du få meldt fejl på ABS, og traction control.i din bil bremse modul er under rat, bag bremse pedal. Prøv at lyfte bremse pedal, og slå til fart pilot (mens du kører). Hvis fart pilot virker, så er det pedal der skal justeres. Men det kan godt være din pumpe, den findes ved bilbateri.
edi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors jan 03, 2008 14:37 pm

Re: V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Indlægaf Claus » ons okt 14, 2015 10:28 am

JesperSP skrev:Hej Jim,

Tak for svar. Jeg er lidt newbe hvad angår fejlkoderne, så jeg troede faktisk man kunne udlæse fejkoderne med almindelig ODBII bluetooth og Torque appen - men så blev jeg lidt klogere :)

Jeg bor desværre ikke i Midtjylland, men i Ølstykke, men tak for tilbuddet!

Mvh,
Jesper

Hej Jesper
Jeg kan godt hjælpe med udlæsning af fejl med VIDA samt lode din ABS boks om.
Jeg bor i Vedbæk send mig en PB hvis det har interesse.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Indlægaf JesperSP » lør okt 17, 2015 10:54 am

Tak for jeres input og jeres tid.

Min bil har en lidt sjov fartpilot. Den viker ikke når ABS + Traction lamperne lyser. Og sommetider heller ikke når lamperne er slukket, men så er det bare at slukke for motoren og så tænde igen, så virker den som regel.

Der er dog en underlig ting med fartpiloten at det kun er nedad knappen der viker. Knappen til at "steppe" hastigheden op virker tilsyneladende ikke, så hvis jeg skal cruise hurtigere skal jeg slukke fartplioten, sætte hastigheden op med speederen og så trykke nedad igen. Aner ikke om dette symptom har noget at gøre med fejlkoderne. Er det mon knappen der ikke virker eller kan det være ABS-modulet der skal loddes?

Så vidt jeg kan se gør det intet at løfte bremsen når fartpiloten er i den tilstand hvor den ikke virker.

/jesper
JesperSP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: man maj 25, 2015 15:03 pm

Re: V70 1999 2.4T fejlkode P1237 turbocharger control system?

Indlægaf JesperSP » man jun 20, 2016 22:46 pm

Lige en update på historien..

Der har stort set ikke været ballade med min ABS siden mit sidste indlæg.

Jeg har fået min fartpilot til at virke ved at lodde to ledninger sammen : http://www.volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=13054&p=71989

Men så lige præcis idag var der igen lys i ABS og tracktion da jeg startede bilen.

Slukkede og tændte bilen og så gik lyset væk igen. Dog virkede fartpiloten ikke på vej til arbejde...

Jeg checkede Torque og den fandt en ny P1237 code - den fejl må altså have noget med ABS, og ikke turboen at gøre...

Det uheldige ved historien er at da jeg havde hentet min søn og hans klassekammerat i skolen, så fejlede ABS'en da jeg skulle bremse ved et lyskryds !!!!
Jeg havde heldigvis ikke ret meget fart på med ABS'en troede åbenbart der var glat så den lod mig ikke trykke bremsen helt ned!!.

En ting er hvis ABS'en ikke forhindrer at man blokerer bremserne når der er glat. En værre ting er hvis den forhindrer en i at lave en opbremsning fordi den tror man skrider.

Jeg håber ikke at se det igen, men hvis jeg gør vil jeg prøve dette trick
http://www.carinstructions.com/volvo-s70-v70-abs-module/

som jeg fandt her

http://www.volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=6870&start=15&hilit=ABS+fix
JesperSP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: man maj 25, 2015 15:03 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster

cron