PCV Service V70 2.4T 1999/2000

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: PCV Service V70 2.4T 1999/2000

Indlægaf gunsmoke » fre nov 13, 2015 16:30 pm

Hej Jesper,
Tænkte på at man også kan formulere det derhen, at hvis undertrykket ikke skulle komme fra indsugningen og dermed banjobolten, hvor skulle det så kommer fra? (forudsat at turboen ikke er "aktiv"). Så det er vist "bare" at gå igang med at rense den.

Jeg oplevede i øvrigt på min at der var en tynd plastslange i arrangementet over oliefælden som var knækket. Materialet bliver sprødt med tiden og det kan være svært opdage fordi den er pakket ind i den sorte isolering. Nogle af kollegaerne har også skrevet om hvordan forbindelsen fra oliefælden og til blokken over koblingen også kan kokse til.
gunsmoke
 

Re: PCV Service V70 2.4T 1999/2000

Indlægaf JesperSP » lør nov 14, 2015 23:55 pm

gunsmoke skrev:Hej Jesper,
Tænkte på at man også kan formulere det derhen, at hvis undertrykket ikke skulle komme fra indsugningen og dermed banjobolten, hvor skulle det så kommer fra? (forudsat at turboen ikke er "aktiv"). Så det er vist "bare" at gå igang med at rense den.

Jeg oplevede i øvrigt på min at der var en tynd plastslange i arrangementet over oliefælden som var knækket. Materialet bliver sprødt med tiden og det kan være svært opdage fordi den er pakket ind i den sorte isolering. Nogle af kollegaerne har også skrevet om hvordan forbindelsen fra oliefælden og til blokken over koblingen også kan kokse til.


Tak for kommentaren! Jeg er blevet en del klogere efter jeg gik i gang med projektet. Min nyeste erkendelse er at Banjo-bolten er en vigtig brik i mit PCV system http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=60728, som er lidt anderledes end 850 og de første V70'ere.

Håber jeg kan få tid til at kigge på det inden frosten sætter ind - jeg ville ønske jeg havde en garage i stedet for en carport :)
JesperSP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: man maj 25, 2015 15:03 pm

Re: PCV Service V70 2.4T 1999/2000

Indlægaf JesperSP » man okt 22, 2018 22:30 pm

Lige en update på denne historie.. Jeg fik faktisk aldrig renset banjobolten - bilen har kørt uden de store problemer siden sidst. Der er stadig røg op ad oliepinden, og den bruger stadig en del olie - sandsynligvis fordi overtryk i krumtaphuset trykker det ud. Ifølge min mekaniker er mængden af olie den bruger ikke "kriminelt".

Jeg skriver her fordi jeg fandt en god video om hvordan man skal lave hele PCV operationen hvis nogen skulle få brug for det.

https://www.youtube.com/watch?v=oEOzIoVxO4s
JesperSP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: man maj 25, 2015 15:03 pm

Re: PCV Service V70 2.4T 1999/2000

Indlægaf Henning.T » lør nov 17, 2018 13:55 pm

JesperSP skrev:Lige en update på denne historie.. Jeg fik faktisk aldrig renset banjobolten - bilen har kørt uden de store problemer siden sidst. Der er stadig røg op ad oliepinden, og den bruger stadig en del olie - sandsynligvis fordi overtryk i krumtaphuset trykker det ud. Ifølge min mekaniker er mængden af olie den bruger ikke "kriminelt".

Jeg skriver her fordi jeg fandt en god video om hvordan man skal lave hele PCV operationen hvis nogen skulle få brug for det.

https://www.youtube.com/watch?v=oEOzIoVxO4s



Har du skiftet slangerne helt om til turboen ?
Nu
15 Volvo XC60 D4
14 Renault Captur 1,5 DCI (Fruens)

Før
98 Volvo V70 T 2,5
97 volvo V70 2,5
11 Mazda 5 1,6D
08 Mazda 5 2,0B
97 Transporter T4 2,5B
93 Toyota carina 1,6SLI
86 Mazda 626 2,0Xl
96 Peugeot 106 Xi
80 Golf 1 1,6 LX
Henning.T
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 249
Tilmeldt: søn okt 20, 2013 22:37 pm
Geografisk sted: Glamsbjerg

Re: PCV Service V70 2.4T 1999/2000

Indlægaf JesperSP » søn dec 02, 2018 23:41 pm

Henning.T skrev:Har du skiftet slangerne helt om til turboen ?


Nej jeg skiftede kun slangen der løber op gennem indsugningmanifollen, og dåsen. Jeg burde have renset/skiftet banjo-bolten og den slange der løber fra den til vakuum i indsugningsmanifolden.
JesperSP
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: man maj 25, 2015 15:03 pm

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 25 gæster