hej! INFO: B23E, 1984 aut.
jeg har et problem som jeg går og bryder mit lille hoved med , og det er først og fremmest at når jeg skal koldstarte min dejlige volvo, så ved jeg noget om at når man sætter tænding på, skal hovedbrændsel pumpen(under førersæde) køre i et par sekunder for at lave tryk, men den gør det kun, hvis jeg lige lirker lidt med nøglen, så den akurat lige får forbindelse til kontaktsættet i tændingslåsen,så brændstofrelæet lige klikker et par gange,og hvis jeg gør det med nøglen, så pumpen kommer i sving, starter den næsten med det samme, men hoster sig igang,så først og fremmest er der så nogen der ved hvad problemet kan være?siden at jeg skal lirke med nøglen?
men udover det, brummer brændstofpumpen(under sædet) når bilen kører, og går nogle gange op og ned i omdrejninger..så tænkte på om det måske bare er en ny pumpe eller om der evt. er andet der kan spille ind? og har desuden også skiftet pumpen i tanken og den kører, så det burde have løst problemet ,men nej..
og for at det ikke skal være løgn, er der også problemet at den skal tørne i nogle sekunder mere når den er varm for at starte, og derefter sommetider går på 3 ben i nogle sekunder derefter...kan det måske være forkert benzintryk,pga hovedpumpen som kører mærkeligt?den er værst spec når den er kold, for så går der en 10 sek, og kører derefter i lave omdr. mens motor hopper og danser, hvor den derefter kører med 1100 omdr når den er varm..har haft det hele skilt ad,og har renset benzintrykregulatoren(den som sidder liger under indsugningmani, med 2 benz slanger+ stik) ny toppakning, slebet ventiler, ny tomgangsregulator,tændrør, tændrørsledninger,rotor, fordelerdæksel,ledningnet orig fra volvo.egr ventilen er defekt, så det har jeg blændet af i håbet om at den måske trak falsk luft derfra..og ja alle slanger er undersøgt for brud...så ved snart ikke hvad det kan være, som virker logisk..håber at der er nogen som har bud på hvad det kunne være