740 lyder som hveps

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

740 lyder som hveps

Indlægaf jesperhj84 » ons dec 05, 2007 18:11 pm

hej! INFO: B23E, 1984 aut.

jeg har et problem som jeg går og bryder mit lille hoved med :x , og det er først og fremmest at når jeg skal koldstarte min dejlige volvo, så ved jeg noget om at når man sætter tænding på, skal hovedbrændsel pumpen(under førersæde) køre i et par sekunder for at lave tryk, men den gør det kun, hvis jeg lige lirker lidt med nøglen, så den akurat lige får forbindelse til kontaktsættet i tændingslåsen,så brændstofrelæet lige klikker et par gange,og hvis jeg gør det med nøglen, så pumpen kommer i sving, starter den næsten med det samme, men hoster sig igang,så først og fremmest er der så nogen der ved hvad problemet kan være?siden at jeg skal lirke med nøglen?
men udover det, brummer brændstofpumpen(under sædet) når bilen kører, og går nogle gange op og ned i omdrejninger..så tænkte på om det måske bare er en ny pumpe eller om der evt. er andet der kan spille ind? og har desuden også skiftet pumpen i tanken og den kører, så det burde have løst problemet ,men nej..
og for at det ikke skal være løgn, er der også problemet at den skal tørne i nogle sekunder mere når den er varm for at starte, og derefter sommetider går på 3 ben i nogle sekunder derefter...kan det måske være forkert benzintryk,pga hovedpumpen som kører mærkeligt?den er værst spec når den er kold, for så går der en 10 sek, og kører derefter i lave omdr. mens motor hopper og danser, hvor den derefter kører med 1100 omdr når den er varm..har haft det hele skilt ad,og har renset benzintrykregulatoren(den som sidder liger under indsugningmani, med 2 benz slanger+ stik) ny toppakning, slebet ventiler, ny tomgangsregulator,tændrør, tændrørsledninger,rotor, fordelerdæksel,ledningnet orig fra volvo.egr ventilen er defekt, så det har jeg blændet af i håbet om at den måske trak falsk luft derfra..og ja alle slanger er undersøgt for brud...så ved snart ikke hvad det kan være, som virker logisk..håber at der er nogen som har bud på hvad det kunne være :(
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm

Indlægaf S.Bunzel » ons dec 05, 2007 20:18 pm

Det er din kontakt i tændingslåsen, derfor skal du lirke med nøglen!
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

summeren

Indlægaf Klågem » tors dec 06, 2007 1:51 am

Prøv lige at trække dine indsprøjningsdyser op får dem testet om du nu også slutter tæt. og stik de o-ringe noget fedt inden du sætter dem i igen Der trækker de næsten altid falsk luft.
Næste trin er. Gør den det også med fuld tank.... Hvis nej så lodder du det multisik der sidder i v-side af bagagerummet. Det er også en sygdom de har. og så kører pumpen i tanken ikke som den skal.
Så sidste ting. Under indsugningsmanifolden sidder der en alublok med 2 slanger og 2 ledninger. Den kan være syg. Jeg skriver dette da jeg har haft nøjagtig de samme problemer med den 740 jeg havde engang
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Janus » tors dec 06, 2007 8:25 am

Før du begynder at skift benzin pumpen under bilen, skal du starte med at skifte benzintryks regulatoren. Det nytter som regl ikke ret meget at rense den.
Har 3 gange konstateret at når pumpen begynder at larme og regulatoren bliver skiftet er støjen væk.
Så jeg ville nok starte med den. Hvis pumpen stadigvæk larmer er det fordi den har taget skade. Hvis man kører for længe med en halvdefekt regulator vil pumpen også give op.

Motoren vil formetlig starte anderledes end en med manuelt gear. For tændingen er stillet noget anderledes på en aut.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: fre apr 27, 2007 11:18 am
Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf jesperhj84 » tors dec 06, 2007 17:53 pm

tak for den hurtige respons 8)
jeg har faktisk også lige fra dag 1 af, mistænkt tryk regulatoren..men har bare aldrig lige luret af hvordan jeg desideret fejlfinder på den, for at konstatere om det nøjagtigt er den..
har faktisk også gået og overvejet om det kan være selve det spjæld der sidder under indsugmani(den hvor de 4 slanger til hver indsprøjt dyse sidder monteret), for hvis jeg piller indsugslangen af, og lige stikker en finger op og holder spjældet, kører den fantastisk når den er kold..det står nemlig og vibrerer lidt når motoren hugger..så måske at det også kunne være sådan noget?
men umiddelbart vil jeg da prøve at købe en ny tryk regulator, men er det den aluklods som sidder under indsug mani?
og den kan man vel i øvrigt ik få som ny del??
det der med om mine indsprøjtdyser er tætte er j 99% sikker på de er, for hvis man forstøver noget æter eller lign, skulle den jo suge det ind, og motor skulle reagere på det, men det gør den ik, så vil mene at det skule være tæt..men ja det skader jo ikke lige at forsøge endnu en gang, for det ville jo være en "dejlig" fejl, hvis det bare var det der skulle til..men det er det nok bare ikke desværre... :?
jesperhj84
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors nov 16, 2006 19:02 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster