Hej
Jeg er den mere og mere ulykkelige ejer af en V50 1.6D fra 2006. Bilen har kørt cirka 250.000km, og motor og turbo blev skiftet på garantien efter ca. 100.000km - jeg er tredje ejer så jeg kende ikke historien bag dette skifte.
På nuværende tidspunkt har bilen stået ved mekanikeren i en uge, uden at han kan finde ud af hvad der er galt med den, så nu vil jeg høre om der er nogen her der kan give mig/ham et tip.
Situationen er, at jeg flere gang oplevede at motoren slukker midt på motorvejen ved omkring de 130 km/t. Motoren kan tændes igen (stadig i fart) med det samme og køre videre uden problem, dog slukker den igen ved de 130km/t. Udlæsning af fejl viser, at der har været for lavt brændstoftryk. Mekanikeren har kunne genskabe fejlen ved lavere hastighed, ved at sætte den i højt gear ved lav hastighed og trykke speederen i bund. Igen kan man tænde motoren med det samme - hvilket jo umiddelbart tyder på at trykket ikke har været lavt. Og han har da også haft trykmåler på brændstofslangen og kan se at trykket ikke falder når motoren går ud.
Så må det jo være måleren, vil den kloge måske tænke, men mekanikeren sigen at han både har prøvet at skifte måleren og brændstoffilteret uden effekt.
Er der nogen har har oplevet noget lignende eller nogen der har et bud på hvad der kunne være galt?
På forhånd tak.
Johan