850 GLT - more power ?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » tors nov 05, 2015 17:22 pm

Har prøvet at gøre lidt ved min gamle 850 GLT 1992 med aut.gear.

Har sat bananmanifol på fra nyere model og måtte derfor også sætte ny kat på med 4 bolte til manifol.
Derefter kom 2,5" sportsudstødning fra simons (herlig lyd)
Manifol, kat, udstødning, alle monteringsdele og fragt for under 6.000 kr.

Har fået en special chipbox fra USA som er speciel kodet til min bil.
De påstår den skulle give ca. 25 HK og 35 Nm mere. Det tror ingen dog på.
Skal på rullefelt på tirsdag og så må vi se.

Kan dog tydeligt mærke effekten så nu må vi se om det er fakta eller bare følelse.
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » fre nov 06, 2015 7:28 am

Svenskerne tror overhovedet ikke på mig.
Siger at jeg måske kan hente 10-15 heste mere ud af den.
Jeg synes dog den er blevet væsentligt hurtigere. Især efter manifol og udstødning kom på.
Men sikken en dejlig lyd :D kan anbefales.
scstyling.com har til billig penge
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf PBJensen » man nov 09, 2015 9:51 am

Spændende, lad os høre om din måling i morgen :)
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: tirs okt 18, 2011 17:38 pm

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf gälleryd » man nov 09, 2015 16:42 pm

Hej jantt, ham jeg kender som körer rally i en 850 GLT(4 dörs), han har helt klart manuel gear, motoren er bygget ret meget om, så det kan holde :) , det du har gjort ved din kommer ikke til at holde, på längere sigt, han har special stempler, pejlstänger, anden krumtap, men körer med 92 glt knasten, der er sinterlamel-kobling, og close-ratio gearkasse og hans bil yder lige på gränsen til den klasse, uden turbo han körer i, men den kan höres i skoven når han kommer, fed lyd :D , men har du planer om at sätte manuelgear i, ja så kommer der en masse problemer med told, syn osv, da jeg kan höre du vil have den på nummerpladder, danske vel og märket, så bliver det nemmere og MEGET billigere at få en turbo, da Volvo ikke er meget for at udlevere alle de papirer, du skal bruge ved sådan et ombygge.
men al held og lykke med din bil, nu husker du vel også at lave bilen, så den kan stoppe igen, for det er der mange der glemmer, eller skider på :lol: .
En speciel kode, bliver lavet imens man har bilen ved siden af sig, tro mig... jeg taler af erfaring, for skal din bil chippes,tunes osv, så måles det bagefter der hvor man nu engang har valgt det, men måske passer det hele bare for dig, personligt eller dem jeg kender, har det aldrig lykkedes for.....
Sidst rettet af gälleryd tors nov 19, 2015 7:58 am, rettet i alt 1 gang.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » man nov 09, 2015 17:44 pm

Nej elsker at køre med automatgear så bygger aldrig om. Siger bare at aut.gear æder en masse kræfter.

Jeg kan ihvertfald mærke den har fået flere kræfter, så hvis måling ikke bekræfter det så ok.
Bare lyden med den nye udstødning :D
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf gälleryd » tirs nov 10, 2015 9:52 am

Ja men så er det jo bare köre derudaf :D , jeg fik den opfattelse af du ville bygge den om osv, så jeg håber du bliver tilfreds, også selv om det ikke er helt optimalt. kort sagt.....NYD DET :D , der er ikke mange motorer, der har 5 cyl lyden, personligt elsker jeg den, og så min V8 også :) .
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » tirs nov 10, 2015 10:03 am

Ja V8 :D savner min gamle Buick.
Havde jeg penge blev det amerikanerbil igen
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » tirs nov 10, 2015 15:48 pm

øv rullefelt itu så bliver først torsdag
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf gälleryd » tirs nov 10, 2015 20:43 pm

jantt skrev:Ja V8 :D savner min gamle Buick.
Havde jeg penge blev det amerikanerbil igen

Jamen så flyt til Sverige, så kan man köbe biler, som de fleste drömmer om i danmark :lol:, den svenske krone er snart som pesetas.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » tors nov 12, 2015 18:31 pm

Så er den testet på rullefelt.

MED chipbox : 190 HK og 254,6 Nm

UDEN chipbox : 192,3 HK og 255,4 Nm

Boks er altså fup og svindel

Er dog tilfreds med 192 HK :D
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf gälleryd » tors nov 12, 2015 21:02 pm

Hej jantt, din motor er ved at nå det punkt, hvor det er let at fortsätte med at gå vidre, og der kommer det til at koste penge :( , så vär du glad for at du landede der hvor du nu er, og som jeg skrev tidligere, eller et andet sted, turbo-biler kan chippes osv, men suge motorer tunes, jeg kender flere der körer rally i 240, 740, 940 0g 850 uden turbo, men de er også bygget efter de klasser de körer i, og det er ikke billigt.
nå men pöj-pöj med bilen, og pas på med at köre den for hårdt :D :D .
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » tirs jan 26, 2016 18:45 pm

Ja er her igen. Har ikke opgivet at hive mere ud af den gamle GLT.
Plast klods på spjæld i spjældhuset er slebet ned til 2-3 mm.
Forvarmerslange er afmonteret og spjæld i luftfilter er lukket så kun kold luft kommer ind.
Større luftindsugningsslange 76 mm til luftfilter er monteret.
Alt dette giver mere og koldere luft ind og jeg mener at kunne mærke det.
Så skal der bare mere benzin ind.
Kan se at der standard sidder 200 cc dyser i den.
Har læst at 5 cc giver 1 hk. Altså 200 cc : 5 cc = 40 hk x 5 dyser = 200 hk. Standard dyser kan altså max leverer 200 hk.
Det er jo det jeg ligger på og er det så derfor chipboks ikke giver flere hk ?
Burde større dyser så give mere effekt ?

2 billeder af ny indsugningsslange og 1 billed af nye hvide h.tag fra S70 monteret
Vedhæftede filer
slange 1.JPG
slange 1.JPG (53.08 KiB) Vist 8670 gange
hvid glt.JPG
hvid glt.JPG (137.48 KiB) Vist 8706 gange
slange 2.JPG
slange 2.JPG (65.13 KiB) Vist 8699 gange
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » ons mar 02, 2016 19:36 pm

Man kan ikke bare sætte større dyser i uden at gøre andet.

Satte 315 cc dyser i og den kunne næsten ikke starte og går dårligt og fejllampe lyser.
Det kunne man altså ikke bare gøre :(

Man må få ecu med på den. Kender nogen til dette her ?

http://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=13
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » søn mar 13, 2016 12:01 pm

Så har jeg monteret de 2 chip i styreboksene.
Ved ikke om det bare er mig, men synes den er temmelig hurtig nu.
Må prøve at have en af vores mekaniker der er vant til at køre disse biler med ud og mærke.

Har da efterhånden fået gjort noget ved den som burde give mere :

- Bananmanifold med ny kat.
- 2,5" simons udstødning.
- Nyere dyser der er ultralydsrenset.
- Fjernet plastklods på spjæld i spjældhus.
- Større luftindsugningsslange.
- Chip i de 2 ecu bokse.

Tror så ikke jeg kan/vil gøre mere ved denne motor uden turbo. Skal jeg gøre mere vil det koste en masse penge og arbejde. Så bedre at købe en turbomodel.
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: 850 GLT - more power ?

Indlægaf jantt » ons mar 16, 2016 6:35 am

Har nu haft volvomekaniker med ude og prøvekøre.
Ikke normalt den er så kvik synes han. Specielt i mellemregisteret trækker den vildt.
Så noget har det hjulpet det jeg har lavet :D
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 13 gæster