v50 går ned i omdr når jeg bremser

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

v50 går ned i omdr når jeg bremser

Indlægaf littau » tirs nov 10, 2015 21:37 pm

hej volvosnak.

jeg har et problem med min v50 1.6d fra 07. når jeg kommer til et sted hvor jeg skal bremse, gør den en underlig ting. eksempel. jeg kommer op til kryds hvor jeg kan se af det er rødt, jeg sidder den i frigear slipper koblingen. og begynder og bremse. så falder den i omdr den går ned på 500, hvis jeg tar koblingen går den op på det den skal. nogen der evt ved hvad der kan være galt. en anden ting er at jeg synes at den først har ladetryk ved 2000 omdr. hvor min peugeot 207 med samme motor tar fat ved 1500 omdr.

nogen ider

på forhånd tak :D
littau
Ny bruger
Ny bruger

Re: v50 går ned i omdr når jeg bremser

Indlægaf Kingo » ons nov 11, 2015 9:49 am

Jeg ved ikke hvorfor den gør det - men jeg forstår heller ikke din køreteknik?

Hvorfor sætter du denne frigear og slipper koblingen? Du slider meget på dine bremser hvis du ikke bruger motoren til at bremse frem mod kryds. Der kan også være lidt penge at spare da der lukkes for tilførsel af brændstof når du slipper gaspedalen og ikke kobler ud. Når du kobler ud kører motoren i tomgang og bruger mere brændstof.

Hvorfor ikke bare koble ud - uden at sætte denne frigear ?

Det lyder underligt at den ikke gør det når koblingen er trykket ned.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Indlægaf Claus » tors nov 12, 2015 4:08 am

Hej Littau
Fordel lige lidt mere om din bil hvor gammel og hvor langt den har kørt.
Hvis den er fyldt op til max mærket eller lidt over med motor olie sviner den indsugningen til.
Luftmassemåleren bør renset.
At den ikke tager fat ved 1500 omdr kan skyldes at turboen er slidt op.
Den motor har problemer med et filter i en banjobold som bliver stoppet, det betyder at turboen står af.
Man skal skifte bundkar fjerne filteret i banjobolden og så skifte olie for hver 15000 km.
Har den kørt over 120000km uden at have fået skiftet partikelfilter kan det også være problemet.
Sidst kan det være dieselfilteret der er ved at være stoppet til.

Når man bager tager gassen af op mod et kryds går motoren over i 0 fyldning og bruger ingen diesel, når man køre som du bruger den diesel for at køre i tomgang samt slid på bremser.

Håber du for løst problemet og vender tilbage med information om hvad der var galt
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf littau » lør nov 14, 2015 12:34 pm

hej igen. det er en 07 1.6d 109hk kørt 231000. bilen har lige fået lavet partikelfilter ny turbo samt ladetryksregulator. jeg tror sku at min ladetryksregulator var defekt. den er stoppede med det. turboen var blivet utæt ved armen til westgate. så vi kunne lugte udstødningsgasser inden i bilen. samt har alle fire dyser blevet pakket om. :D

det sjove er af den også er stoppe med at komme med Antiudskridning fejl som den gjord før. underligt :mrgreen: :?

så nu køre den bare. men en kedelig regning på 14000kr uden partikelfilter :roll: . især når den skal have stor service samt tandrem ved 240. :x

mange tak for de hurtige svar.

hilsen jeff :D
littau
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj