Min søn har lige købet en volvo s 40 privat og uden nogen form for garanti. Den kører upåklageligt, dog viser det sig, at der ikke er det der ligner varme i den.
Jeg har efter at have læst div. indlæg her og andre steder, skiftet termostaten dog uden at det har hjulpet, bortset fra at da jeg havde skiftet termostaten, og gerne ville være sikker på at have fået luftet systemet godt ud, trykkede gentagne gange på div kølerslanger, det har åbenbart gjort at der kom varm vand i varmeapparatet, for så var der varme. Men ved en prøvekørsel på mindre end to kilometer, var varmen væk igen, og jeg kunne igen stå og klemme slangerne, og få varme på men igen forsvinder det lige så snart bilen er ude at køre..
Har så fundet ud af at der er mange bud på hvad der kan være galt, lige fra dækslet til ekspansionsbeholderen, vandpumen, varmelegemet under instrumentbordet, tilstoppet køler osv osv. Er der nogen her der vil fortælle mig hvordan jeg finder hoved og hale i alle de informationer, så jeg ikke bare hovedløst skal skifte stumper fra en ende af..
Med venlig hilsen Bo