Erfaringer med Polestar tuning på V70 2.5. med automatgear

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Erfaringer med Polestar tuning på V70 2.5. med automatgear

Indlægaf diheor » tors jan 14, 2016 22:08 pm

Kære alle

Vil endnu en gang forsøge at høre forum-medlemmerne om et emne. Jeg har tidligere fået fantastisk hjælp, så jeg prøver lykken igen.

Jeg er den glade ejer af en 2009 V70 2.5.T med automatgear. Mit værksted talte i dag meget varmt for en opdatering med Polestar, altså en chip tuning. Værkstedet hævder, at det næsten er, som at få en ny bil, hvor også automatgearet bliver bedre. Jeg er nu ikke utilfreds med hverken bil eller automatgear, men en pris på 6000,- er jo ikke helt vildt, for at få 25% mere effekt på en stor bil.

Er der nogen, der har positive eller negative erfaringer med Polestar på en bil, som min, eller bare generelt?
diheor
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Erfaringer med Polestar tuning på V70 2.5. med automatgear

Indlægaf Volvorine » fre jan 15, 2016 11:00 am

Hej

Har en V70 2,4T fra 2001 (kørt 360k) og har i december måned forkælet den med en BSR tuning (Stage 1)
Det giver den (på papireret) 252hk og et moment på 410nm.
Vognen får et moment som er fantastisk, og jeg kan kun anbefale det.
Det skal siges at min vogn er topserviceret, og har fået ny turbo.

BSR i Birkerød tilbyder at få Stage 1 prøve installeret (ved fuld betaling) i 2 timer.
Hvis man ikke syntes det er noget, så afinstallerer de det, og man får pengene tilbage.
Jeg kan kun sige at jeg bad dem pænt om at lade programmet blive i min vogn :D

Pris kr. 2.695,-
Jeg anbefaler dog at købe PPC enheden med (samlet kr. 4.051,-), for så kan man udskrive fejlkoder og afinstallere tuningen efter behov (evt. før syn)

http://www.bsr-tuning.dk/
Volvo XC70 3.2 Aut. AWD Summum 2008
Volvorine
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Slimminge

Indlægaf diheor » fre jan 15, 2016 12:02 pm

Volverine: Kender du de formelle regle romkring syn og forsikring? Polestar er jo en original "opdatering" af software, der ikke ændrer på forurening og forbrug, men skal bilen alligevel i princippet omsynes?
diheor
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Volvorine » fre jan 15, 2016 13:40 pm

Man må tune 20% uden at skulle gøre noget, og med denne tuning fra BSR (som mange i dette forum anbefaler) vil jeg påstå at det er samme tunings princip som Polestar.
På papiret er der for min V70ers vedkommende tunet mere, men med slid og mange år på bagen så er vi nok ikke over de 20% på hjulene.

Men ved syn, eller en evt. forsikringssag kan man selv afinstallere programmet, for at få ro i maven :wink:
Det kan man i øvrigt ikke selv med Polestar....
De forskellige instanser kan dog ikke se på bilen at den er tunet, og skal derfor have den på rullefelt for at kunne konstatere det (sker aldrig)

BSR yder flg. garanti (taget fra deres hjemmeside)
Garantier når jeg tuner min bil
Hvis du stadig har fabriksgaranti på din bil, så indgår der 1 års motorgaranti i købet af en tuning hos os. Garantien udløber 1 år efter købsdatoen for tuningen, 4 år fra 1. registreringsdato eller ved at bilen har kørt 120.000 km., (selvom der ikke er gået 1 år siden købsdatoen for tuningen).
Volvo XC70 3.2 Aut. AWD Summum 2008
Volvorine
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Slimminge

Indlægaf sttn » fre jan 15, 2016 20:56 pm

hej

? måske jeg husker forkert Polstar er volvo tuning der bliver ordnet hos en volvo afd ? den skal så vidt jeg har læst til syn så det kommer til at være lovligt ? så behøves man ikke at gør bilen lovlig til næste syn, god week.
sttn
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Cringvig » fre jan 15, 2016 22:08 pm

Jeg har Autotech steg 1 på min og sidste vinter tog jeg det af samtidig med skift til vinterdæk.
Så ville jeg loade det igen sammen med sommer fælgende men det skulle jeg aldrig have gjort.
Overkommandoen mente at jeg havde taget turboen af og at jeg gerne måtte sætte den på igen inden hun skulle bruge den igen.
De siger 450NM på en T5 og med en ekstra oliekøler på tomatkassen virker det godt når man skal trække 2T.
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj