Volvo 740 b230f vil ikke starte

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 740 b230f vil ikke starte

Indlægaf Torry » søn feb 14, 2016 18:41 pm

Hej alle sammen,

Håber der er nogen der kan hjælpe, jeg har en god gammel Volvo 740, som har fået lidt nykker. Den vil ikke starte når der er koldt og fugtigt, den hoster lige en gang og så sker der ikke mere. Hvis jeg så tager relæet ud til benzinpumpen, så kan jeg starte den og hvis jeg får relæet i igen, så kan den holdes i gang, men går meget dårligt, indtil den kommer op og vende på 3000 - 4000 omdrejninger. Her efter går den fint, kan stoppes og startes igen uden problemer.

Jeg har skiftet tændrør, strømfordeler, rotor, tændrør, tændspole, tændkabler, benzintryksregulator og luftmassemåler.

Håber der nogen der har nogle andre gode bud.

På forhånd tak Torry
Torry
Ny bruger
Ny bruger

Re: Volvo 740 b230f vil ikke starte

Indlægaf Gyzz » man feb 15, 2016 11:29 am

så vidt jeg husker fra de gode gamle dage havde de problemer med relæer, og benzinpumper, lyder som om at du allerede har haft fat i det :wink: :wink:

er det ikke dem der sidder bag askebægeret foran gearstangen, der kan jeg huske at jeg rodede med mine relæer, så vidt jeg husker kunne man skille dem ad og lode dem på bagsiden, ellers koster de ikke mange basseører.

så er der i hvert fald lidt at "starte" med. :mrgreen: :roll:
Nu: BMW 530Da 07'
Tidligere: Volvo 850 T-5R sort 95', 745 89', S80 drivE 09'
Gyzz
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bjæverskov

Re: Volvo 740 b230f vil ikke starte

Indlægaf Torry » man feb 15, 2016 15:56 pm

Jeg har skiftet benzin relæet og relæ til overdrive er blevet loddet efter, da det begyndte at drille.
Torry
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj