skylning aut. gear og lamda adabtor.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: skylning aut. gear og lamda adabtor.

Indlægaf Koldstart » man apr 25, 2016 22:44 pm

Kim S skrev:... lang forklaring ang nulstilling af gearkasse, han/de kunne nu ikke se at den skulle nulstilles ( lang snak igen over en tændt vida dice oplevelse :shock: ) , de søgte så om der var opdateringer til gearkassen samt til ecu og alt det andet... det var der så ikke. ...


Med tanke på svarene fra Claus og Gunsmoke, tror jeg, at jeg vil insistere på at de (Kelds autobiks i Fr.sund) nulstiller gearkasse km-tælleren efter gennemskylning. :|

Så må jeg se, hvordan gearkassen derefter opfører sig. Software-opdateringer og skiftemønster-nulstilling giver jo kun mening, hvis gearskifterne ikke er som de skal være. Hvis jeg efter nogen tid mener gearkassen trænger til yderligere opdatering, så vil jeg spørge Claus, om han har tid/lyst til at tjekke sagen. Claus er en sand mester med den der Vida ... og så skylder jeg ham stadig en flaske god vin for tidligere tjenester :mrgreen:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: skylning aut. gear og lamda adabtor.

Indlægaf Heinejepsen » man apr 25, 2016 23:11 pm

gunsmoke skrev:
Heinejepsen skrev:
gunsmoke skrev:Ja, det gør man i Vida. Der kan nulstilles to ting, dels en "olietæller" og dels "skiftemønsteret". Det er olietælleren man nulstiller ved skyldningen af gearkassen. Denne tæller håndterer "slidet" af olien.


Ok, anede jeg ikke. Har det nogen indflydelse på hvordan den skifter bagefter? Synes nemlig ikke jeg kan mærke forskel fra før skylning.


Som udgangspunkt ja, det er jo derfor denne funktion findes i aut.gearkassen :D . Men der er jo også sammenhængen til kvaliteten af den gamle og nye olie, har den gamle olie været "misbrugt" ved at være for varm i forlang tid osv. Selve skiftene og "fejl" er svære at beskrive i detaljen, så det letteste vil nok være at finde en volvosnakker i nærområdet og prøvekøre hinandens biler og på den led erfare hvordan en godt/skidt skifte skal være.


Det har du ret i, følelsen er jo subjektiv. Den skifter sådan set ok tror jeg, men kan godt en gang i mellem være en anelse hård i skiftene, men oftest rimelig blød. Dog ikke som den sprit nye s60 d4 jeg lige har haft som lånebil i et par dage :lol: selv om jeg er lige ved at synes at 8 gear er lige i overkanten, shit den skifter konstant. Min far har en c70 t5 tror jeg skal ud prøve den igen for at sammenligne som du foreslår.
Heinejepsen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tors jan 21, 2016 21:09 pm

Re: skylning aut. gear og lamda adabtor.

Indlægaf Høje » lør maj 07, 2016 0:18 am

Hva hvis bilen er af ældre dato? Ja man koble en t5'er på Vida for nulstilling af olieskift og evt opdateringer når den kun har OBD1?
Høje
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: man mar 14, 2016 15:08 pm
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing

Re: skylning aut. gear og lamda adabtor.

Indlægaf Claus » man maj 09, 2016 1:04 am

Høje skrev:Hva hvis bilen er af ældre dato? Ja man koble en t5'er på Vida for nulstilling af olieskift og evt opdateringer når den kun har OBD1?


Nej ikke med VIDA
Om der findes en anden måde ved jeg ikke.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: skylning aut. gear og lamda adabtor.

Indlægaf Kingo » man maj 09, 2016 8:26 am

Høje skrev:Hva hvis bilen er af ældre dato? Ja man koble en t5'er på Vida for nulstilling af olieskift og evt opdateringer når den kun har OBD1?



Læs evt her http://www.matthewsvolvosite.com/reset- ... volvo.html

Og se video her:

https://youtube.com/watch?v=oFAD63jPOOQ
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster