Ny motor V70, eller???

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ny motor V70, eller???

Indlægaf Jan Torgersen » tors maj 26, 2016 17:29 pm

HJÆLP til Volvo V70 2,4 aut., benzin, årgang 2002, km. 320.000!!!

Jeg har uden varsel fået motorstop, og kan ikke starte igen.
Infocenteret melder "Nedsat motoreffekt" og bilen har nu været på værksted i 5 dage uden at de har kunnet finde årsagen.
Jeg har netop fået meddelt fra værkstedet, at kompressionen på alle 5 cylindere er under halvdelen af hvad der skal være (ca. 4), og at de vil være nødt til at skille motoren ad.
Værkstedet mener det kan være topstykket - eller knastaksel, eller bøjede ventiler, eller?????, men jeg skal være forberedt på, at jeg nok bliver nødt til at skifte motoren.
Alle service er overholdt og der har absolut intet været i vejen med motoren tidligere. Der er skiftet tandrem samt oliekøler for 5.000 km. siden.
Har nogen en idé om hvad problemet kan være?
Alternativt - kan nogen henvise til, hvor jeg kan finde en god (og naturligvis så billig som mulig) ny motor - og hvad koster en sådan "operation".
Håber på at høre fra jer.
Med fortvivlet hilsen
Jan Torgersen
Brugeravatar
Jan Torgersen
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors okt 03, 2013 13:45 pm
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny motor V70, eller???

Indlægaf olemedV70 » tors maj 26, 2016 17:54 pm

Ved du hvor tandremmen er skiftet henne, og om det er ventilerne der er bøjet. ( sandsynlig forklaring )

På værkstedet hvor min bliver serviceret, stod en hvor en skiftet vandpumpe gik i stykker i lejet, inden for 2 år fra udskiftningsdagen, og tandremmen løb af.

Leverandøren af vandpumpen og værkstedet tog hele reparationen for ejeren, uden beregning, en reparation til næsten 20000. Alle ventiler var bøjet, men intet andet ødelagt, så vidt jeg forstod.

Et eksempel på et virkelig godt, ærligt værksted som tager sit ansvar alvorligt.

Det sagt, er det nok svært at få en anden motor ilagt for 20000, alt inkl. Så hvis din ellers er OK var det måske værd at overveje.
olemedV70
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 260
Tilmeldt: tors maj 17, 2012 11:02 am
Geografisk sted: 4720 Præstø


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster

cron