Side 2 af 2

Re: Defekt/slidt VVT - er det farligt at køre med?

Indlæg: tors aug 17, 2017 8:01 am
af gunsmoke
rp350 skrev:Ved nogen, om der kan skiftes VVT hjul, uden at afmontere Tandrem? (V70 T5)
mvh René

Tror næsten ikke det kan betale sig at lave være med at trække tandremmen af. Så bøvlet er det helle ikke og der kommer måske mere bøvl ved at udgå at tage den helt af. Samtidig er der en fare for at den kommer ud af justering. Nu kender jeg ikke helt opbygningen på en T5, men på en 2.5T. Hvis der pilles ved justeringen og det gør der jo hvis du tager hjulet af, så undgår du næsten ikke at montere holdeværktøjet i den modsatte ende af knasten. (man kan selvfølgelig mærke op osv, meeen det skal jo laves ordentligt :D ).
Personligt ville jeg ikke løsne de tre bolte der holder tandkransen men løste den store centerblot til knastakslen. Når hjulet monteres igen drejes det forsigtigt frem (mod bilens front) til det passer med tandstillingen. Hjulet må ikke drejes baglæns. Håber det var brugbart og inden for skiven af dit spørgsmål.

Re: Defekt/slidt VVT - er det farligt at køre med?

Indlæg: fre okt 30, 2020 12:06 pm
af PerRøntved
@Claus

Min har samme defekt, du mere ikke bilen springer i luften ved fortsat kørsel?

Vh.Per Røntved

Re: Defekt/slidt VVT - er det farligt at køre med?

Indlæg: fre okt 30, 2020 13:30 pm
af PerRøntved
mere = mener :wink:

Re: Defekt/slidt VVT - er det farligt at køre med?

Indlæg: man nov 02, 2020 9:05 am
af jimDK
Defekt VVT hjul får ikke motoren til at sprænge i luften.
Den vil ikke accelerere sit bedste, og muligvis køre kortere på literen.

gunsmoke skrev:Personligt ville jeg ikke løsne de tre bolte der holder tandkransen

Tandkransen skal flyttes over på det nye VVT-hjul.


Jeg har skiftet VVT hjul på V70N. Når man har monteret holde-værktøjet på den anden ende af motoren og ved start-motoren, er det ikke så galt.
Værktøjet koster ca 500kr (feks fra ebay.co.uk).