Klågem skrev:Blev hullet så blændet af under operationen eller hvad.
Jeg blændede ikke "hullet" af på gearkassen (fra retur-slangen).
Der er ikke vacum/undertryk der, det er vist bare overtrykket fra "udgangen" som presser olien rundt.
Så der suges ikke luft ind.
Jeg var også lidt spændt på, om olien måske ville rende den vej ud?
Men det fungerede uden problemer, der kom ikke en dråbe ud den vej.
Mht adaptionen,
jeg nulstillede helt bevidst ikke adaptionen.
Som gälleryd skriver, så var der ikke nogen grund til at gøre det.
gearkassen skifter fint, olieskiftet var blot gjort som "service", så jeg ønskede ikke at ændre på adaptionen.
Den skifter perfekt (har kørt hver dag siden).
(Adaptionen skal nulstilles hvis man skfiter gearkassen.)
Mht olietælleren
Den tæller hvor lang tid olien har været varm, over 150 grader (iflg Haynes), fordi det vurderes at slide på olien (VIDA nævner ikke en specifik temperatur, blot at der måles temperatur og tid).
Når olien vurderes at være meget slidt,
så vil der komme en service meddelelse i displayet,
om at man skal skifte gear olien.
Ligesom med den almindelige "service" lampe, som kommer med et bestemt interval.
Jeg har ikke nulstillet noget, kun skiftet olien.
Og som sagt, ingen problemer, fungerer perfekt.