Skal karburator på en 240 have olie ???

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skal karburator på en 240 have olie ???

Indlægaf Kaae » tirs jul 25, 2006 23:54 pm

Hej alle. :D Jeg har en volvo 240 fra 86 med b23.. Har hørt fra en som har hørt fra en anden osv. At der er nogle motor på 240ér hvor karburator skal have motorolie.. a hvad for noget !!!! :shock: :shock: det har jeg ikke hørt før.. har godt nok en lille skruedæksle på karburatoren !! Er der nogle der kender noget til det.. hvis det er rigtigt, hvor ofte og hvor meget skal der på..
Mvh Kaae
Kaae

Indlægaf Volvo4life » ons jul 26, 2006 8:15 am

Hvis der er en B230A du har skal der fyldes olie i kaburatoren. Såvidt jeg husker er det ATF olie der skal bruges.

Mvh
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Gæst » lør jul 29, 2006 23:33 pm

Volvo4life skrev:Hvis der er en B230A du har skal der fyldes olie i kaburatoren. Såvidt jeg husker er det ATF olie der skal bruges.

Mvh

Hej :D

Kigger lige om det er en B23A..

Nu har jeg ikke instruktionbogen til bilen,men ville der stå om det iden ??

Mvh Kaae
Gæst

Indlægaf Duett » tirs aug 01, 2006 20:09 pm

Hej Kaae. Det er let at se om din karburator skal have olie. Det er kun SU/ Strømberg karburatorerne der har olie som stempeldæmper, er din en sådan er der midt på det øverste dæksel en sort fingerskrue man kan løsne, og op kommer en stang på ca. 5 cm. med et lille stempel på enden. Er der nok olie på den, møder stemplet modstand når det puttes tilbage i hullet, og man skal trykke let på det for at gevindet tager fat. Ellers påfyldes der "10 Dråber" almindelig motorolie. Motor typen står normalt på det sorte tandremsdæksel der vender ud mod køleren. God Arbejdslyst Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Gæst » ons aug 02, 2006 15:59 pm

Hej Duett, der er ellers en udmærket forklaring. Men SU og Stromberg karburatorer skal have ATF olie som skrevet før. Hvis du bruger Motorolie (som er før tykt) har du et hul i overgangen. Og det gælder næsten alle tuningsformer.
hilsen
BJ
Gæst

Indlægaf Kristian » fre aug 04, 2006 14:08 pm

På B23/B230A motorer er proppen på karburatoren gul og den skal også have ATF olie.
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru

Geografisk sted: Gadbjerg

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj