Side 1 af 2

Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 13:00 pm
af Ecto1
Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 13:24 pm
af søren 2,4T
Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !

Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 13:33 pm
af Peter57
Hej.

Jeg havde den monteret på min S60 2,5T med BSR 2 tuning. Det hjalp på min, men tro ikke det er tuning.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 13:38 pm
af Ecto1
søren 2,4T skrev:
Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !

Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.


Har du aldrig oplevet at den hugger/accelerer ujævnt ? når jeg spørger er der fordi at jeg har svært ved at forestille den skal gøre sådan som standard, selv med bsr tuning på ?

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 13:40 pm
af Ecto1
Peter57 skrev:Hej.

Jeg havde den monteret på min S60 2,5T med BSR 2 tuning. Det hjalp på min, men tro ikke det er tuning.


Ok ! tak for info. Så bare på anmeldelserne af den at de var helt vilde, jeg er ikke ude efter noget som belaster mere end BSR trin 1.

Mange tak for dit svar :)

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 14:30 pm
af Peter57
Hej.

Jeg ville sætte nye originale tændrør i, og se om det ikke hjælper på huggeriet.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 14:37 pm
af Peter57
Hej.

Du kan også prøve det her : http://www.bsr-tuning.dk/produkt/slick- ... 6S40206016
Til rensning af bl.a. dyserne.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 16:00 pm
af Charli Lund
jeg har en v70 2001 2,4T den hugger ikke. du skal ikke regne med at de kan finde nogle fejl på magnet ventilen ved at læse den ud men skift den vis den aldrig har været skiftet. de holder ikke så mange år men er tilgengæld heller ikke så dyre omkring 500 kr. jeg købte opgraderet model til min en heavy duty. den kostet vist 1100 kr i sverige ved autotech. men allers ville jeg også gå efter at skifte tændrør ud og andre service dele måske tændspoler også.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 16:04 pm
af Larfis
Jeg har lige fået skiftet en mørnet ladetryksventil på min V70 2.5T (måske samme som magnetventil), der også gav sig til udtryk ved hakkende/huggende accelleration i området 80-110km/t. Efter den blev skiftet trækker den enormt fra 0 og opefter :-) Skal forbi værkstedet i morgen i anden forbindelse og kan få det korrekte navn på ventilen de skiftede.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 17:35 pm
af Ecto1
Peter57 skrev:Hej.

Du kan også prøve det her : http://www.bsr-tuning.dk/produkt/slick- ... 6S40206016
Til rensning af bl.a. dyserne.


Mange tak for dit svar ! Jeg har faktisk hørt det før mht tændrør skal være originale og jeg kunne levende forestille mig den tidligere ejer har sparet på det. Jeg er frisk på at prøve tilsætnings produktet ( selvom jeg aldrig har haft den store fidus til de læsninger ) men jeg er frisk på at prøve :)

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 18:06 pm
af Ecto1
Charli Lund skrev:jeg har en v70 2001 2,4T den hugger ikke. du skal ikke regne med at de kan finde nogle fejl på magnet ventilen ved at læse den ud men skift den vis den aldrig har været skiftet. de holder ikke så mange år men er tilgengæld heller ikke så dyre omkring 500 kr. jeg købte opgraderet model til min en heavy duty. den kostet vist 1100 kr i sverige ved autotech. men allers ville jeg også gå efter at skifte tændrør ud og andre service dele måske tændspoler også.



Mange tak for dit svar. Jep jeg er enig ! Tændrør og magnetventil. Tror det er Bosch tændrør den forroge ejer har sat på.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: man okt 03, 2016 18:09 pm
af Ecto1
Larfis skrev:Jeg har lige fået skiftet en mørnet ladetryksventil på min V70 2.5T (måske samme som magnetventil), der også gav sig til udtryk ved hakkende/huggende accelleration i området 80-110km/t. Efter den blev skiftet trækker den enormt fra 0 og opefter :-) Skal forbi værkstedet i morgen i anden forbindelse og kan få det korrekte navn på ventilen de skiftede.


Mange tak for dit svar ! Uuh det lyder godt ;) jeg glæder mig helt sindssygt til at skifte det :-D

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: tirs okt 04, 2016 7:03 am
af søren 2,4T
Ecto1 skrev:
søren 2,4T skrev:
Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.

Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?

Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med :shock: så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.

Tak ellers for et godt forum !

Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.


Har du aldrig oplevet at den hugger/accelerer ujævnt ? når jeg spørger er der fordi at jeg har svært ved at forestille den skal gøre sådan som standard, selv med bsr tuning på ?

Jo, men er ret sikker på at det er gasspjældet. Det er det udskældte med hvidt klistermærke. Tror jeg vil prøve at bygge det om til det kontaktløse system, når det flipper helt ud

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: ons okt 05, 2016 9:53 am
af Charli Lund
gas spjældet på min døde da den havde gået 350000 km og kom med fejl men kørte faktisk rimlig oki og hakke ikke så jeg tror ikke det er dit gasspjæld det er galt med.

Re: Magnetventil Volvo V70 2.4T

Indlæg: ons okt 05, 2016 10:47 am
af Ecto1
Charli Lund skrev:gas spjældet på min døde da den havde gået 350000 km og kom med fejl men kørte faktisk rimlig oki og hakke ikke så jeg tror ikke det er dit gasspjæld det er galt med.


Jeg håber heller ikke det den løsning jeg skal ud :shock: Jeg tænker at det enten må være tændrør eller magnetventil. Nogle siger at det ikke har noget at sige om det er originale tændrør - men LANGT de fleste Volvo folk siger at det SKAL være originale tændrør så det hælder jeg mest til.

Tak for dine svar