Start problem Volvo 850 1993
: tors nov 17, 2016 18:38 pm
17/11.16
Hvad er mit startproblem iflg. vedhæftede video ?
Jeg kan oplyse, at der i går, er monteret ny ombytnings starter + nyt batteri, tændrør renset og justeret til 0,9 mm.
Problemet er gammelt og jeg har tidligere spurgt om det samme, men det var med et næsten opslidt batteri og start motor, så med de nye dele er den blevet meget kvikkere i start motoren, men det løste ikke problemet. Det er ikke hver gang, at den opfører sig sådan og nogle gange starter den efter bare 1 motor omdrejning.
Og så noget lidt underligt, for et par måneder siden, ville den ikke komme op i temperatur efter varme måleren at se, jeg ved ikke hvor længe det havde stået på, men en ny 91 graders termostat fik temperaturen op på plads og så kommer det mærkelige, i omkring 1 -2 uger efter termostat skiftet, startede den HVER gang, uden problemer .... mystisk ???, men problemet kom så igen.
Jeg har renset knastaksel sensoren, hvilket ikke gav nogen bedring, men har tænkt på, om olie udskilnings beholderen lige under venstre side af indsugnings manifolden, kan være fuld/ tilstoppet + div slanger dertil, da jeg har haft en tynd gummi handske sat på olie påfyldningen stedet, som viste, at der er et let overtryk i krumtap huset.
https://www.youtube.com/watch?v=hPy_v84 ... e=youtu.be
Bil+motor, har kørt ca. 365000 km og den "TIKKER" som regel lidt højt i ventilerne når den er kold, men efter nogle minutter går den fint, dog med nogle få lette, næsten ikke hørbare"udsættere" i udstødningsrøret.
Tændrør, strømfordelerdæksel og rotor samt tændledninger blev udskiftet sidste år.
Jeg er lidt på herrens mark, men er der nogle, der har lidt erfaringer at øse af, så ville jeg være særdeles taknemmelig for hjælpen..........
Hilsen Fl.
Tillæg: Jeg har været ved at læse lidt på siderne og nogle har skrevet lidt om "Plastik-nøglen" under start proceduren, at den evt. kan have indflydelse på startevnen, ... og sådan en har jeg i min Volvo 850, hvis det kan hjælpe med fejlfindingen ....
Hvad er mit startproblem iflg. vedhæftede video ?
Jeg kan oplyse, at der i går, er monteret ny ombytnings starter + nyt batteri, tændrør renset og justeret til 0,9 mm.
Problemet er gammelt og jeg har tidligere spurgt om det samme, men det var med et næsten opslidt batteri og start motor, så med de nye dele er den blevet meget kvikkere i start motoren, men det løste ikke problemet. Det er ikke hver gang, at den opfører sig sådan og nogle gange starter den efter bare 1 motor omdrejning.
Og så noget lidt underligt, for et par måneder siden, ville den ikke komme op i temperatur efter varme måleren at se, jeg ved ikke hvor længe det havde stået på, men en ny 91 graders termostat fik temperaturen op på plads og så kommer det mærkelige, i omkring 1 -2 uger efter termostat skiftet, startede den HVER gang, uden problemer .... mystisk ???, men problemet kom så igen.
Jeg har renset knastaksel sensoren, hvilket ikke gav nogen bedring, men har tænkt på, om olie udskilnings beholderen lige under venstre side af indsugnings manifolden, kan være fuld/ tilstoppet + div slanger dertil, da jeg har haft en tynd gummi handske sat på olie påfyldningen stedet, som viste, at der er et let overtryk i krumtap huset.
https://www.youtube.com/watch?v=hPy_v84 ... e=youtu.be
Bil+motor, har kørt ca. 365000 km og den "TIKKER" som regel lidt højt i ventilerne når den er kold, men efter nogle minutter går den fint, dog med nogle få lette, næsten ikke hørbare"udsættere" i udstødningsrøret.
Tændrør, strømfordelerdæksel og rotor samt tændledninger blev udskiftet sidste år.
Jeg er lidt på herrens mark, men er der nogle, der har lidt erfaringer at øse af, så ville jeg være særdeles taknemmelig for hjælpen..........
Hilsen Fl.
Tillæg: Jeg har været ved at læse lidt på siderne og nogle har skrevet lidt om "Plastik-nøglen" under start proceduren, at den evt. kan have indflydelse på startevnen, ... og sådan en har jeg i min Volvo 850, hvis det kan hjælpe med fejlfindingen ....