A P0106 could be caused by: Bad MAP sensor Water/dirt intrusion affecting MAP sensor connector Intermittent open in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor Intermittent short in the reference, ground, or signal wire for the MAP sensor Ground problem due to corrosion causing intermittent signal problem A break in the flexible air intake duct between the MAF and the intake manifold Bad PCM (do not assume the PCM is bad until you've exhausted all other possibilities)
Read more at:
https://www.obd-codes.com/p0106Copyright OBD-Codes.com
Dette er hvad jeg lige kunne komme op med ang. P0106 fejl, tjek din map sensor...
Ellers er kingo`s bud et rigtigt god bud, der har været skrevet side op og side ned om spjældhuse, det er noget der meget nemt kan sætte grå hår i hovedet på folk....
Jeg har en V70 2,4 turbo.... og skal hilse at det er noget lo#### at rense på sådan en, jeg skal rense min på et tidspunkt næste år, og gruer lidt for det, der er ikke plads til mine pølser he he.
Der var en der foreslog at når jeg havde renset det, så sætte en studs ( en TÆT studs ) på indsugnings røret og føre en slange op i motor rummet med en TÆT lukning, så kunne jeg engang hvert halv år, lige tage proppen af og give den noget rens igennem slangen..... smart tænker jeg... men er ikke kommet længer end til at tænke smart OG hvordan ville det fungerer i den virkelige verden, plus... hvis man tager en cykelslange ( med en auto ventil pga det større hul der er ved ventilen ) og skære det stykke ud ved ventilen ( ca 5-10 cm til hver side ) så sætter dette stykke omkring indsugnings røret som en elastik og så sætte det fast med kontakt lim ( når man nu alligevel har det af, ved rensningen hvor det er skilt ad ) så kunne man bore et 3-5 mm hul igennem der hvor ventilen er ( når det er limet på, så er man sikker på at hul og ventil er hvor det skal være ) evt tage noget krympe flex med lim og sætte på også som livrem og seler...... vupti så har man en tæt studs, så på med en slange der sættes fast på ventil studsen ( selve ventilen fjernes ) og før den op i motor rummet... så er det nemt at lige give den et skud engang imellem
Så vil jeg gerne høre andre om det er TOTALT TOSSET det jeg tænker..... ( vær nu flinke og skam skyd mig ikke helt he he )
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01