Flere hk. med skaarpere knastaksler?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Flere hk. med skaarpere knastaksler?

Indlægaf FrankA » lør jan 07, 2017 5:39 am

Hej med jer.
Jeg har lige erhvervet mig en V70, 2,5t. fra 2008.
Så vil jeg lige høre om man kan optimere momentet og hk. ved skarpere knaster?
Er der nogen som har prøvet det?

VH. Frank
FrankA
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors jun 13, 2013 10:45 am

Re: Flere hk. med skaarpere knastaksler?

Indlægaf Jakob.MC » lør jan 07, 2017 13:31 pm

Hej Frank :D
Tillykke med den fede vogn.

Hvorfor er det, at du lige netop vil kaste dig over knasterne ?
- De her motorer yder jo sindsygt meget ved chip-tuning og evt. nyt forrør/sports-katalysator. (Mindre modtryk, og dermed endnu mere effekt/moment, og hurtigere opbygning af ladetryk).
For eksempel disse kit. (Det er ikke for, at starte en debat om BSR. Nogle kan li dem, andre ikke. Mit virker perfekt).

http://www.bsr-tuning.dk/tuningsudstyr/t/1200
http://www.bsr-tuning.dk/tuningsudstyr/t/1314


Angående knasterne, så mener jeg, at disse motorer kører med variabel knasttiming... så de er nok ret godt optimeret til både moment og topydelse i forvejen.

PS. Har selv en BSR chippet S60 2,4 T. Det er en helt anden bil bagefter :-)

Mvh
Jakob
Med venlig hilsen
Jakob
Jakob.MC
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: fre jan 08, 2016 20:27 pm
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Flere hk. med skaarpere knastaksler?

Indlægaf Volvos » fre jan 20, 2017 16:50 pm

FrankA skrev:Hej med jer.
Jeg har lige erhvervet mig en V70, 2,5t. fra 2008.
Så vil jeg lige høre om man kan optimere momentet og hk. ved skarpere knaster?
Er der nogen som har prøvet det?

VH. Frank


Du kan sagtens installere skrappere knaster og hente noget mere ud af kværnen, men det går ud over din tomgang, hvor motoren næsten ikke kan gå i tomgang, hvis det er "top-ræs" knaster du monterer.
Gå hellere efter at trække lidt mere effekt ud af motoren ved at få justeret på ladetrykket som det er foreslået med chiptuning. Du bevarer rolig motorgang mv.
Manifold og udstødning er også en fin vej at gå, men typisk støjer sportsudstødninger mere, hvilket mange fortryder bagefter - andre synes det er fedt med mere "lyd" - nogen kan lide moderen, andre datteren :-)
Mvh. Søren
Volvos
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: tirs jan 17, 2017 22:19 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster