D5 2003 dysetest

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

D5 2003 dysetest

Indlægaf olemedV70 » ons mar 01, 2017 19:16 pm

Hej Volvovenner

Efter 4 år med fred for dyserne fik jeg i vinter startproblemer. Jeg havde købt et par brugte dyser på eba* og leverede dem med bilen på specialværksted. Værkstedet rensede alle dyserne og konstaterede at 2 lækkede. De blev erstattet med de brugte og så startede den fint. De giver desværre lidt for meget, så nu er tomgangen ujævn når motoren er kold, men ellers fin. Ind imellem synes jeg bilen har lugtet lidt og klikket lidt når den var kold, men jeg troede det skyldtes den lidt skæve mængde. Nu kom bilen så til service, efter at klikken og lugt blev værre og værre og det viser sig de 2 dyser har lækket efter de har været oppe og blive renset, og svinet motoren til ovenpå. De har været utætte ved kobberringen i bunden. Min almindelige trofaste mekaniker siger at efter bogen skal bøjlerne som holder dyserne skiftes ved hver afmontering og nu skal de 2 sæder renses med et specialværktøj inden dyserne monteres igen. Jeg har tillid til ham. Specialværkstedet vil jeg aldrig bruge igen, især efter deres reaktion da jeg ringede og fortalte om fejlen.

Men nu til emnet. Inden dette vil jeg teste tilbageløbet på alle dyserne og finde den som giver for meget, den kan så blive udskiftet med en nyrenoveret. Jeg har købt et fint sæt dyseglas.

Mit spørgsmål lyder: Kan man bare tage returen af dyserne når glassene sættes i ? Vil der ikke blive suget luft ind i højttrykspumpen, returen ser ud til at være koblet på fødeledningen fra tanken, skal den så ikke blændes af ?
olemedV70
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 260
Tilmeldt: tors maj 17, 2012 11:02 am
Geografisk sted: 4720 Præstø

Re: D5 2003 dysetest

Indlægaf Ulrik Friis » tirs mar 07, 2017 15:09 pm

Prøv og kig her: https://youtu.be/bbQhKjj6jis

Der findes desuden flere YouTube videoer om emnet.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster

cron