Mine erfaringer med Polestar

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Mine erfaringer med Polestar

Indlægaf diheor » tirs maj 16, 2017 13:04 pm

Efter flere års tøven købte jeg for nogle måneder siden Polestar opdateringen til min V70 2.5T Aut. Summum fra 2009. Havde jeg blot lyttet til min mekaniker i Aabenraa tidligere, så havde jeg kunnet spare et par tusind, men for tiden er opdateringen ikke på tilbud i det sønderjyske, så prisen er 8000,- i forbindelse med et serviceeftersyn.

Baseret på ca. 3 måneders kørsel er min konklusion klar: Til den model, jeg har, er optimeringen en markant forbedring af køreoplevelsen og komforten. Det første indtryk af optimeringen er faktisk overraskende. Bilen føles mere rolig, harmonisk, balanceret. Automatgearkassen skrifter markant blødere og hurtigere - helt umærkeligt. Ved 80 km/t er bilen i 6. gear. Det er det bedre bundtræk, som gør vognen markant mere komfortabel. Ja, faktisk vil jeg gå så langt, som til at sige, at bilen først rigtig kommer til sin ret med denne opdatering.

Optimeringen føles naturligvis også på accelerationen og da især ved overhalinger, hvor der nu er overskud af kræfter, som er utrolig dejligt og medvirker til at øge sikkerheden, da man jo kommer hurtigt forbi :D

Benzinøkonomien er den samme og forsikringen stiger heller ikke.

Konklusion: Jeg kan kun på det varmeste anbefale Polestar til min biltype. Opdateringen er en betydelig forbedring af bilens performance og karakter. Den forhøjer i den grad køreglæden og oplevelsen af bilens mange indbyggede kvaliteter.
diheor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: tirs sep 11, 2012 10:38 am

Re: Mine erfaringer med Polestar

Indlægaf Daller » ons maj 17, 2017 15:39 pm

Og hvis i er hurtige så er der tilbud i Sverige...

https://www.polestar.com/se/

http://www.volvocars.com/se/erbjudanden


Prestanda till ett nytt lägre pris
Med en Polestaroptimering får du en helt ny körupplevelse i din Volvo, främst märker du prestandaökningen i motorns mellanregister där du behöver och använder den mest. En optimering gör att din bil reagerar snabbare och mer exakt på dina kommandon; med en ökad känsla av kontroll och säkerhet som resultat. Alla Polestaroptimeringar är godkända av Volvo och påverkar inte din bils garantier, certifierade bränsleförbrukning, utsläppsvärden eller serviceintervaller. Att du med största sannolikhet också höjer andrahandsvärdet på din bil är en skön bonus.

Kampanjpris från ca: 6900 SEK*
Ordinarie pris 9200 SEK
(installationen hos din Volvohandlare ingår alltid i priset).
*Erbjudandet gäller t.o.m. 31/7 2017 för Volvo årsmodell 2012-2014. Lokala prisavvikelser kan förekomma. Gäller ej Drive-E motorer.
Daller
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: søn nov 15, 2009 13:18 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster