V50 2.0

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V50 2.0

Indlægaf Jengo » tirs maj 30, 2017 14:43 pm

Hej Volvo-kyndige.

Desværre er motoren på vores v50 2.0D Kinetic, årg. 2008 stået af, efter små 290.000 kilometer - og dommen er desværre en ny motor.
Nu har jeg læst stolpe op og ned, og hvad jeg har kunne tolke af min research er det primært 1.6D der har voldt store problemer.
Er der nogen af jer der kender til problemer med 2.0-motoren?
Lige nu er mekanikeren på jagt efter en brugt motor med små 150.000km bag sig. Men han siger at denne model (V50) desværre har en relativ kort levetid...?

For at fixe en motor kiggede jeg "for sjovt" på auto.de - og kan se at man måske kan hente en donorbil i tyskland. Er det noget I har erfaringer med?

Håber at I kan give noget feedback - alt er kærkomment lige nu.

/En lettere livstræt volvo-ejer.
Heja Sverige!

[V50 2.0 D Kinetic, '08]
Jengo
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man feb 16, 2015 13:38 pm
Geografisk sted: Århus/Skanderborg

Re: V50 2.0

Indlægaf jimDK » ons maj 31, 2017 14:28 pm

evt en mulighed:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... year&asc=1


Ved du hvad problemet er med motoren?
Nuværende biler: XC90 '07 - 7personers+ V70 '04. DiCE og PPCII can bus læsere. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1662
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 12:30 pm
Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: V50 2.0

Indlægaf Jengo » tors jun 01, 2017 9:57 am

Som begrænset motor-kyndig må kommer jeg nok lidt til kort. Men jf. mekanikeren har alt i motoren sat sig fast.

Han har nu fundet en ny motor men under 100.000km - og det det har jeg/vi valgt at tage imod. Og på den måde have bilen kørende de næste år. For selv bilen fejler intet - og vi er faktisk meget glade for den, og dens komfort og køreegenskaber.

(den svenske motor du linkede til, har automatgear kan jeg se - manglende motor-viden; men den kan vel ikke udenvidere flyttes over i vores med 6 gear, uden gear, kobling også skal udskiftes?)

Min stor undren er netop at det er 2.0 motoren der dør. Jeg er klar over at man kan være uheldig, og at man kan misvedligeholde bilen. Jeg tror desværre at det er første scenarie vi har oplevet. MEn som sagt jf. min "research" kan jeg se at det primært er 1.6D motoren der har voldt en del problemer.

Et måske andet - og totalt Volvo-rookie spørgsmål. Modellerne der er benævnt med fx D2, D4, D5 - er det Volvo's egne motorer? (og ikke en Ford/Peugeot-motor). Og hvad står de enkelte D'er for. Kan godt regne ud at der er mere motor i D5 end de andre - men er det også udstyr etc.?


/Jens
Heja Sverige!

[V50 2.0 D Kinetic, '08]
Jengo
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man feb 16, 2015 13:38 pm
Geografisk sted: Århus/Skanderborg

Re: V50 2.0

Indlægaf Rasmus V60 » man jun 05, 2017 9:56 am

Som helt ny i Volvo verdenen, vakte D/T systemet også lidt undren for mig i starten. Men Dx(1-5) henviser til motorstørrelse(HK). Antallet af HK kan varierer i de forskellige generationer, efterhånden som der bliver udviklet nye motorer. D2 er den mindste, og D5 er den største. Udstyrsniveau er fra mindst til højere niveau: Kinetic - momentum - summum.
Volvo V60 D3 - Nuværende
C3 1.6 HDi 110 fap - nuværende
Xsara 1.8 stc. - solgt
106 1.1 XR - solgt
306 1.8 EP - tog ex´en med
Swift 1.3 - solgt
205 1.1 junior - Solgt
Rasmus V60
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn maj 21, 2017 17:33 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster