Køb af 2,5 T

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af 2,5 T

Indlægaf hapsi » fre jun 02, 2017 23:06 pm

Jeg har lige fået totalskadet min elskede Volvo V70 og skal på jagt efter en anden. Har fundet en med lignende km tal og årgang blot med en 2,5 T i stedet for min gamle 2,4 med 170 hk. Bilen har kørt 360.000 med ny tandrem ved 320.000. Er der noget jeg skal være obs på her. Har fået oplyst at den er blevet målt for nylig til 208 HK og at den har fuld servicebog ,uden olie forbrug. Hvad med toppakning, turbo osv.....har nogen erfaringer i vil ud med..... på forhånd tak.
V70 aut 2,5T 2004 BSR 252HK
V70 aut. 2,4 170 HK. 2002
850 GLT 170 HK
SAAB 9000 2,3 Turbo aut
SAAB 9000 2,3 aut.
Brugeravatar
hapsi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors jul 10, 2008 10:35 am

Re: Køb af 2,5 T

Indlægaf hans jørgen skov » lør jun 03, 2017 8:54 am

Nu er en 2,5T fra 2002 nok ikke det samme som min 2,5T fra 97, den har vel VVT og skulle derfor nok være en anelse mere økonomisk, men det er jo generelt bundsolidt og hvis man er ok med at bilen har en del km på bagen holder mekanikken jo fint og hvis den er passet med service og olieskift skulle der vel nok være en del km tilbage i den.
især olieskiftene er lidt mere kritiske når det er en turbo, men det er jo en lavtryksturbo så det er ikke så hidsigt det hele.
Med så gammel en bil med så mange km er det jo et vurderingsspørgsmål om den er ok, men er den passet skulle der ikke være noget til hinder for det.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
nuværende
1997 Volvo V70 AWD man gear 383000 km 240 HK
Renault Twingo 2015 (til konen)
hans jørgen skov
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: man aug 09, 2010 17:56 pm
Geografisk sted: Skive

Re: Køb af 2,5 T

Indlægaf Ulrik Friis » søn jun 04, 2017 20:28 pm

Hvis du smører den ordentligt fortsætter turboen. Tjek motorophæng. Hvis aut. gear skal den skifte op og ned uden bøvl, og hvis du køber den skal gearkassen skylles. Tjek alle funktioner virker. Tjek intercooler og turbotrykslanger, tjek condenser for tæthed. Forrude? Er lygterne skrammede?

Sliddele skal naturligvis tilstandsvurderes.

Den er på vej ind i sin 3. alder.
mvh
Ulrik
V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1877
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster

cron