ECU Skift v70 2001

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ECU Skift v70 2001

Indlægaf V70-Roskilde » ons jun 28, 2017 17:31 pm

Jeg har haft problemer med ECU sidste år. Det startede med jeg fik en meddelse "Motortemperatur høj. Stands straks motoren" Den kom kun nogle gange også selv om bilen var helt kold. Til sidst begyndte motoren at gå op i høje omdrejninger mens jeg kørte (4-5000) og den var helt ukontrolabel. Det viste sig at være i ECUén fejlen lå. Det var en lodning den var gal med. Nu har jeg haft samme oplevelse igen. Jeg måtte nødstoppe bilen. Jeg tog låget til ECU-huset af og slog nogle gange hårdn ned på selve ECU-boksen. Og vupti så kørte den helt normalt igen.
Nu er jeg så nervøs for fejlen opstår igen. Jeg har overvejet om man kan skifte hele ECUén med en brug og om der er nogen der kender steder de så kan omprogramere så den passer til startspærre / fjernbetjening. Bilen er årgang 2001
V70-Roskilde
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: tors jun 22, 2017 22:26 pm

Re: ECU Skift v70 2001

Indlægaf Claus » ons jun 28, 2017 23:53 pm

Der er mange små ben inde i ECU boxen som kan knække. Det kan kun ses med microskob men kan godt lodes.
Jeg fandt en gudt oppe i Ålborg som kunne lode den. Prøv at søge lidt på nettet.
Han der loddede min om brugte 3 uger før jeg fik den igen, men det virkede.

En anden ECU fra en hugger kan ikke bruges til din bil, med mindre at den er afmeldt hos Volvo og skal derefter have ny software.

Bliver din gamle lodes om beholder den sin software.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster

cron