BSR tuning

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

BSR tuning

Indlægaf hapsi » fre jun 30, 2017 6:01 am

Hej forum
Jeg overvejer at få lavet en BSR chip tuning af min Volvo V70 2,5T.
Der er rigtig mange forskellige meninger om effekten af sådan en omgang. Kunne godt tænke mig hvis folk ville melde ind med konkrete resultater evt rullefelt test for at hjælpe mig til en beslutning.
V70 aut 2,5T 2004 BSR 252HK
V70 aut. 2,4 170 HK. 2002
850 GLT 170 HK
SAAB 9000 2,3 Turbo aut
SAAB 9000 2,3 aut.
Brugeravatar
hapsi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: tors jul 10, 2008 10:35 am

Re: BSR tuning

Indlægaf michaels » fre jun 30, 2017 8:13 am

Jeg kører med Stage1 på en 2.4T fra 2001 og har i går haft det pillet fra i forbindelse med besøg hos Volvo.
Senere på dagen satte jeg det i igen og der er markant forskel på trækket fra den.
Den er noget hurtigere ude af starthullerne.
Har kørt med det i 2 år (30000 km) og jeg vil sige det har hverken har været dyrere eller billigere i brændstof.
Har dog aldrig haft den på rullefelt, da jeg (med rette) frygtede for min gearkasse.
Den bliver så skiftet i næste uge og så vil jeg nok forsøge mig med en rulning.
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: søn maj 10, 2015 16:26 pm
Geografisk sted: 2300 S

Re: BSR tuning

Indlægaf Peter57 » fre jun 30, 2017 10:20 am

Hej.

Havde stage 2 på min S60 2,5T, den var rimelig kvik, mere end min V70 2,5T med Polestar. Så jeg kan kun sige ok for BSR.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: BSR tuning

Indlægaf jantt » fre jun 30, 2017 11:33 am

Har en C70 2000 auto LPT 193 HK.

BSR tuning, race intercooler, omvendt stålrørføring, åben luftfilter og 2,5" udstødning. Målt på rulle felt 258 HK.

Har derefter monteret BSR 3" sportskatalysator og ny software, Porsche TCV og afmonteret den ene potte så skulle være go for omkring 270-280 HK.

Har ingen problemer med at løbe fra diverse "Brianer" i deres Seat, VW Golf osv. Sidste der prøvede i VW Scirocco 2,0T så jeg kun i bagspejlet :)
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 206
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: BSR tuning

Indlægaf hapsi » lør jul 01, 2017 20:46 pm

Tak for svarene..... Jeg har i dag bestilt en stage 1 så nu prøver jeg om det virker tilfredsstillende..... Jeg lægger mine erfaringer op her på tråden.
V70 aut 2,5T 2004 BSR 252HK
V70 aut. 2,4 170 HK. 2002
850 GLT 170 HK
SAAB 9000 2,3 Turbo aut
SAAB 9000 2,3 aut.
Brugeravatar
hapsi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: tors jul 10, 2008 10:35 am

Re: BSR tuning

Indlægaf hapsi » fre jul 14, 2017 18:07 pm

Dags dato har jeg modtaget pakken med tunings kit PPC og trin 1 til min Volvo V70 2,5T aut. Det var en fornøjelse at åbne og pakke den lækre indpakning op. Alt oser af lækker kvalitet. Programmering og synkronisering(Mac) gik som en lej og de fede emblemer blev monteret.....så var det tid til en prøve tur. Jeg er meget begejstret ford den effekt tuningen har haft på bilen. Hurtigere acc og mere bundtræk. Den skifter hurtigere op igennem gearene til de tunge gear. Nu skal jeg bare lige have målt om jeg kan spare lidt på de dyre dråber.....men det kræver naturligvis jeg dropper den sjove leg som bilen hele tiden invitere til.
V70 aut 2,5T 2004 BSR 252HK
V70 aut. 2,4 170 HK. 2002
850 GLT 170 HK
SAAB 9000 2,3 Turbo aut
SAAB 9000 2,3 aut.
Brugeravatar
hapsi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: tors jul 10, 2008 10:35 am

Re: BSR tuning

Indlægaf Peter57 » fre jul 14, 2017 20:07 pm

Hej.

Det lyder godt, kører du på V-Power.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: BSR tuning

Indlægaf hapsi » fre jul 14, 2017 20:32 pm

Peter57 skrev:Hej.

Det lyder godt, kører du på V-Power.

Hej Peter
Nej, indtil nu har jeg kun kørt 95 men vil da prøve at fylde en tank V-Power på næste gang og se om det ændre noget.
V70 aut 2,5T 2004 BSR 252HK
V70 aut. 2,4 170 HK. 2002
850 GLT 170 HK
SAAB 9000 2,3 Turbo aut
SAAB 9000 2,3 aut.
Brugeravatar
hapsi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: tors jul 10, 2008 10:35 am

Re: BSR tuning

Indlægaf Peter57 » lør jul 15, 2017 7:41 am

hapsi skrev:
Peter57 skrev:Hej.

Det lyder godt, kører du på V-Power.

Hej Peter
Nej, indtil nu har jeg kun kørt 95 men vil da prøve at fylde en tank V-Power på næste gang og se om det ændre noget.



Hej.

Ja det kunne være sjovt, om du kunne mærke en forskel. Jeg kører kun på V-Power, da jeg bilder mig ind det er godt for motoren, og hvis det giver ekstra power, er det okay.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 191
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: BSR tuning

Indlægaf Claus » lør jul 15, 2017 9:04 am

BSR på min gamle V70 gav også den ønsket effekt ikke helt de 26 % som lovet.
Men når campingvognen kom på kørte jeg godt 1 km længere på litteren.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, Nu V70 lll 2,5T, VIDA DICE. PPC 3.
Suppeleret med en lille Renault Clio.
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2680
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: BSR tuning

Indlægaf hapsi » lør jul 15, 2017 14:22 pm

Claus skrev:BSR på min gamle V70 gav også den ønsket effekt ikke helt de 26 % som lovet.
Men når campingvognen kom på kørte jeg godt 1 km længere på litteren.

Lyder fedt.....havde ellers hørt lidt om at det i nogle tilfælde ikke var gavnligt at tune med BSR når man trak meget trailer eller camping vogn, da moment kurven blev ændret lidt til de højere omdrejningstal....men fedt at høre om din erfaring. Kører du på V Power eller 95.?
V70 aut 2,5T 2004 BSR 252HK
V70 aut. 2,4 170 HK. 2002
850 GLT 170 HK
SAAB 9000 2,3 Turbo aut
SAAB 9000 2,3 aut.
Brugeravatar
hapsi
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: tors jul 10, 2008 10:35 am

Re: BSR tuning

Indlægaf uffejensen » ons aug 23, 2017 14:04 pm

Hvad er forskellen på Trin 1 (Stage 1) og Trin 2 BSR tuning? (ud over prisen naturligvis)
uffejensen
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn jul 30, 2017 9:14 am
Geografisk sted: Hørsholm

Re: BSR tuning

Indlægaf Claus » ons aug 23, 2017 15:15 pm

uffejensen skrev:Hvad er forskellen på Trin 1 (Stage 1) og Trin 2 BSR tuning? (ud over prisen naturligvis)


Til Hapsi jeg kørte på normal 95 oktan, BSR hæver drejningsmomentet i de lave omdrejninger, og min lavtryksturbo kom til sin ret.

Forskellen fra 1 til 2 er at trin 2 er med en større udstødning som i trin 2 ikke giver nogen effekt, derfor skifter de fleste først udstødning når den gamle ikke kan mere. På trin 3 skifter man også forrøret og kattelysatoren og så sker der igen lidt mere.

Min viden på dieselbiler er begrænset så der vil jeg ikke kloge mig på.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, Nu V70 lll 2,5T, VIDA DICE. PPC 3.
Suppeleret med en lille Renault Clio.
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2680
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster

cron