[Løst] s60 2.4t 2001 går i nødprogram
: søn jul 02, 2017 13:43 pm
Hej
Jeg har de sidste 2 uger haft lidt problemer med at volvoen går i nødprogram på tilfældige tidspunkter. Kan ikke finde på noget som har været ens de 4 gange det er sket.
Jeg har været en tur forbi Peter_C for 2 uger siden, og havde desværre ikke tid til at gå videre med det. Volvoen kørte også rigtig fint i 1½ uge, indtil vi skulle hjem fra Rødovre. Gik igen i nødprogram og efter at være slukket og startet igen kørte den som den skulle.
Har i dag været forbi Peter_C igen og udlæst fejl.
Dette er hvad der blev udlæst da jeg mødte op:
AUM-41FF - Amplifier, sub-antenna Signal missing
Der er ikke monteret nogen forstærker i bilen pt. tænker at der på et tidspunkt måske har været monteret en og den bare er fjernet?
CEM-6A01 - Door unlocked, left rear Signal too high
CEM-6A02 - Door unlocked, right rear Signal too high
Har bemærket at bilen nogen gange ikke låser de bagerste døre, men dette har været løst ved at låse bilen op og låse igen.
ECM-3420 - Rear knock sensor (KS) - Signal too high
Jeg kan ikke huske, hvornår tændrørene er blevet skiftet, så håber at dette kan løses med nye tændrør? Har læst
ECM-904C - Reconfiguration emission system - Information
ECM-904D - Text message - Information
ECM-981A - Torque - Too high torque
Disse er dem jeg er mest bekymret for. Når bilen går i nødprogram får jeg maks 2000 rpm., så dette passer med det som 981A fejlen resulterer i.
Vi slettede fejlene og udlæste fejl igen.
Efter nulstilling havde den stadig ECM-981A, selvom jeg ikke havde været ude at køre. Motoren havde været oppe på 1700-2200 rpm.
En af årsagerne til denne fejl kan være MAF sensor, tilfældigvis har Peter sådan en ny liggende, så den blev skiftet, vi nulstillede igen og jeg kørte en tur.
Det ændrede ikke på noget, har stadig en utrolig højlydt turbo lyd som ikke er der normalt og noget hakkende acceleration når man sparker til den.
Efter at disse var blevet nulstillet kørte jeg en tur på 3-5 min, med hårde acceleration og accelerationer med cruise control.
Dette er, hvad der blev udlæst:
ECM-3420 - Rear knock sensor (KS) - Signal too high
En lille side bemærkning, da jeg skiftede termostaten i går opdagede jeg der lå noget olie under plastikdækslet, et hurtigt check afslørede røg fra olie påfyldningsdækslet. Så PCV skal skiftes.
Er stødt på denne tråd https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=53448 nogen kommentare på det?
Nogen gode råd?
Jeg er lidt på bar bund.
Men har tænkt på følgende.
Magnetventilen - Kan den være skyld i dette ved ikke at styre turbotrykket korrekt? Kan den evt. renses eller testes? Den er blevet skiftet inden for de sidste 4-5år, kan ikke huske det præcist.
Evt. vakuum slangen fra ventilen til wastegaten?
Jeg har de sidste 2 uger haft lidt problemer med at volvoen går i nødprogram på tilfældige tidspunkter. Kan ikke finde på noget som har været ens de 4 gange det er sket.
Jeg har været en tur forbi Peter_C for 2 uger siden, og havde desværre ikke tid til at gå videre med det. Volvoen kørte også rigtig fint i 1½ uge, indtil vi skulle hjem fra Rødovre. Gik igen i nødprogram og efter at være slukket og startet igen kørte den som den skulle.
Har i dag været forbi Peter_C igen og udlæst fejl.
Dette er hvad der blev udlæst da jeg mødte op:
AUM-41FF - Amplifier, sub-antenna Signal missing
Der er ikke monteret nogen forstærker i bilen pt. tænker at der på et tidspunkt måske har været monteret en og den bare er fjernet?
CEM-6A01 - Door unlocked, left rear Signal too high
CEM-6A02 - Door unlocked, right rear Signal too high
Har bemærket at bilen nogen gange ikke låser de bagerste døre, men dette har været løst ved at låse bilen op og låse igen.
ECM-3420 - Rear knock sensor (KS) - Signal too high
Jeg kan ikke huske, hvornår tændrørene er blevet skiftet, så håber at dette kan løses med nye tændrør? Har læst
ECM-904C - Reconfiguration emission system - Information
ECM-904D - Text message - Information
ECM-981A - Torque - Too high torque
Disse er dem jeg er mest bekymret for. Når bilen går i nødprogram får jeg maks 2000 rpm., så dette passer med det som 981A fejlen resulterer i.
Vi slettede fejlene og udlæste fejl igen.
Efter nulstilling havde den stadig ECM-981A, selvom jeg ikke havde været ude at køre. Motoren havde været oppe på 1700-2200 rpm.
En af årsagerne til denne fejl kan være MAF sensor, tilfældigvis har Peter sådan en ny liggende, så den blev skiftet, vi nulstillede igen og jeg kørte en tur.
Det ændrede ikke på noget, har stadig en utrolig højlydt turbo lyd som ikke er der normalt og noget hakkende acceleration når man sparker til den.
Efter at disse var blevet nulstillet kørte jeg en tur på 3-5 min, med hårde acceleration og accelerationer med cruise control.
Dette er, hvad der blev udlæst:
ECM-3420 - Rear knock sensor (KS) - Signal too high
En lille side bemærkning, da jeg skiftede termostaten i går opdagede jeg der lå noget olie under plastikdækslet, et hurtigt check afslørede røg fra olie påfyldningsdækslet. Så PCV skal skiftes.
Er stødt på denne tråd https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=53448 nogen kommentare på det?
Nogen gode råd?
Jeg er lidt på bar bund.
Men har tænkt på følgende.
Magnetventilen - Kan den være skyld i dette ved ikke at styre turbotrykket korrekt? Kan den evt. renses eller testes? Den er blevet skiftet inden for de sidste 4-5år, kan ikke huske det præcist.
Evt. vakuum slangen fra ventilen til wastegaten?