Dyr v70 III D5 185 auto
: søn jul 09, 2017 11:22 am
Jeg vil lige spørge panelet.
Som de fleste af jer ved mistede vi vores v70 n 185hk til forsikringen sidste år.
Vi købte så en 2008 v70 III D5 185.
Bilens egenvægt er knap 200kg større end 2006 v70 n men alligevel står den opgivet til at køre længere på literen.
Problemet er bare at uanset hvordan jeg kører den. Så er den sindsygt tørstig.
Småture siger ca 12 på literen (den gamle sagde 14)
Lange ture siger max 13 på literen (den gamle sagde 17)
Nu kom campingvognen på.
Og * siger jeg bare.
Uanset hvordan jeg kører. Så går den ikke mere end 6.3 på literen. Om jeg kører den i Manuel eller auto. Om jeg kører 70 eller 120 det ændrer ingenting.
Fartpilot eller uden. Er også uændret.
Eneste sted den går lidt længere (hvad jeg ikke forstår) er i alperne med de stigninger der er.
Den begyndte at skrive sodfilter fyldt. Men slukkede igen når den fik nogle omdrejninger.
Jeg har haft computeren på. Filteret er 8%fyldt. Trykket i Filteret ligger på 27kpa hvilket også er fint.
Min teori er at den ikke regenerer Filteret når vi kører lige ud af landevejen for der kører vi med ca 1400 omdr.
Og når jeg så gearer ned i 4 så den kører med 3000 omdr. Så gør den det.
Jeg har regenereret Filteret med computeren. Det fik det ned på 7%fyldt.
Motoren er en D5244t4 nøjagtig som i den gamle
Og gearkassen et en TF-80SC som I den gamle
Der er ingen fejlkoder (ud over Partikelfilter når lampen lyser)
Som de fleste af jer ved mistede vi vores v70 n 185hk til forsikringen sidste år.
Vi købte så en 2008 v70 III D5 185.
Bilens egenvægt er knap 200kg større end 2006 v70 n men alligevel står den opgivet til at køre længere på literen.
Problemet er bare at uanset hvordan jeg kører den. Så er den sindsygt tørstig.
Småture siger ca 12 på literen (den gamle sagde 14)
Lange ture siger max 13 på literen (den gamle sagde 17)
Nu kom campingvognen på.
Og * siger jeg bare.
Uanset hvordan jeg kører. Så går den ikke mere end 6.3 på literen. Om jeg kører den i Manuel eller auto. Om jeg kører 70 eller 120 det ændrer ingenting.
Fartpilot eller uden. Er også uændret.
Eneste sted den går lidt længere (hvad jeg ikke forstår) er i alperne med de stigninger der er.
Den begyndte at skrive sodfilter fyldt. Men slukkede igen når den fik nogle omdrejninger.
Jeg har haft computeren på. Filteret er 8%fyldt. Trykket i Filteret ligger på 27kpa hvilket også er fint.
Min teori er at den ikke regenerer Filteret når vi kører lige ud af landevejen for der kører vi med ca 1400 omdr.
Og når jeg så gearer ned i 4 så den kører med 3000 omdr. Så gør den det.
Jeg har regenereret Filteret med computeren. Det fik det ned på 7%fyldt.
Motoren er en D5244t4 nøjagtig som i den gamle
Og gearkassen et en TF-80SC som I den gamle
Der er ingen fejlkoder (ud over Partikelfilter når lampen lyser)