Gearskift efter polestar

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Gearskift efter polestar

Indlægaf Heinejepsen » man jul 10, 2017 20:26 pm

Hej med jer.

Jeg har for nogle uger siden fået polestar på svenskeren, synes ikke det gør den helt store forskel - måske den er blevet lidt mere frisk på motorvejen.

Men der hvor man kan mærke noget er på gearskiftet, det er blevet pisse træls/anderledes/underlig. For det første er den blevet meget ivrig for at skifte til høje gear ultra tidligt, det er måske godt nok ud over at den så stryger meget rundt i moment omformeren, før skiftede den ved lidt højere omdrejninger og så var der ikke så meget slip.
Jeg ved ikke om det gør noget det er måske bare vane og sikkert godt for forbruget. Retfærdigvis skal det siges at den går pænt i lockup i 5 og bliver der selv om man trykker en anelse til den, det er dejligt.
Men nedgearingerne er blevet noget hårde og så har den en underlig ting når man slipper gassen, så før koblede den bare ud, nu hænger den ved ca 1000 omr. Og knurre ligesom lidt (lidt som om den stadig er koblet ind men ikke rigtig kan trække) indtil farten går mere af så falder den ned på 600 omr og alt er normalt.
Sidste ting er at når man slipper gassen og fx drejer om et hjørne og giver langsom/normal gas igen,så tager det en evighed før den fanger gearet igen og trækker, med mindre man giver noget mere gas, så kommer den noget hurtigere, men det er en dum måde at køre på, alt for hidsig.
Måske skal den nulstilles, har jeg bare ikke rigtig mod på, synes det virker lidt indviklet (givetvis fordi man ikke har prøvet det før) hvad tænker I?
Heinejepsen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: tors jan 21, 2016 21:09 pm

Re: Gearskift efter polestar

Indlægaf Claus » man jul 10, 2017 21:39 pm

Hej du bør nok skylle din gearkasse og så få den kørt ind..
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster