Side 1 af 1

Volvo V70 2,5T 2008 Hakker

Indlæg: man jul 24, 2017 21:32 pm
af Larssonracing
Hej volvo folk

Jeg har erhvervet mig en V70 2,5T fra 2008 , jeg har et problem med den hakker ved delgas , værst ved kold motor , ca de første 5-10km

den sætter ingen fejlkoder :shock:

nogen der har erfaring med dette problem , jeg har tænkt lidt om det kunne være lamdasonden der kunne være galt med , med opvarmningen..

Lmm er skiftet , samt tændrør . :D

Re: Volvo V70 2,5T 2008 Hakker

Indlæg: man jul 24, 2017 21:59 pm
af Claus
De tændrør der er skiftet skal være volvo's rør og ikke bosch eller andre gode mærker.
Det lyder tosset men sandt.

Re: Volvo V70 2,5T 2008 Hakker

Indlæg: fre jul 17, 2020 20:19 pm
af volvo300
Hej Patrick.

Ved godt det er en lidt gammel tråd.

Fik du løst dit ptoblem?
Jeg har et tilsvarende problem med min V70 2,5T, (B5254T6).

Jeg har skiftet tændrør, Volvo org., men lige lidt hjalp det!

Håber du fik det løst og måske ville dele dine erfaringer.

Mvh.
Peter

Re: Volvo V70 2,5T 2008 Hakker

Indlæg: fre jul 24, 2020 14:21 pm
af Claus
Hej Peter
Kan du ikke beskrive dit hakken, kommer det hele tiden eller kun under belastning.
Hvor langt har den kørt.

Re: Volvo V70 2,5T 2008 Hakker

Indlæg: fre jul 24, 2020 15:59 pm
af oakey
Hej Peter,

Du fortæller ikke om årgangen og hvor mange kilometer motoren har bragt bilen frem i verden.
Ved du hvordan bilen er blevet behandlet af tidligere ejere?

Jeg vil gætte på at det er en V70 2.5T III (Y285 = Ford EUCD platform) fra 2008 eller 2009.
--
Altid først: Få udlæst fejlkoder.
Når du har dem er det meget nemmere at sigte sig ind på årsagen til problemet.
--
Dernæst lidt basalt om benzinmotorer.
Det indeholder ikke alt, kun det mest normale for dit problem...så vidt jeg ved :-)

Motorer har nogle simple krav for at fungere:

1 Benzin/luft blandingen skal være korrekt (ca. 1 gram benzin til 14 gram luft )
Mulige årsager:
-Indsprøjtningsdyser
-Benzinpumpe, tryk
-Benzinfilter
-Lambdesensor i udstødning

2 Tændrørene skal kunne levere en tilstrækkelig gnist på det rigtige tidspunkt
Mulige årsager:
-Tændrør
-Tændspoler
- Sensorer ved krumptap og knastaksel.

3 Motorens kompression skal være 'i orden'.
Mulige årsager:
- Slidte ventiler / stempelringe

Få udlæst fejl og kom tilbage.
Du ved at der er mange i Volvosnak der gerne vil hjælpe

/oakey

Re: Volvo V70 2,5T 2008 Hakker

Indlæg: tirs sep 29, 2020 9:18 am
af volvo300
Hej Alle.
Tak for feedback og beklager det sene svar fra mig.
Der har været en del at se til, så derfor det sene svar!

UPDATE: Fejlen fundet! Det var MAF sensoren der var syg!

Fejlen var, at den hakkede ved delbelastning, under acceleration og nar den var kold.

Har skiftet følgende:
- Tændrør (Volvos de rigtige)
- Boost/Temp sensor i intercooler
- Begge VVT hjul ifbm. tandremsskift
- TCV
- Spjældhus (fandt et næsten nyt ved JB i Sverige til 150 SEK)

Ingen af de ovenstående ting hjalp noget.

Har gennem mange gange kørt med min org. Volvo DICE og VIDA forbundet og monitoreret mange parametre og sensorer uden at finde noget der så forkert ud....

Begyndte så at tanke oktan 100 ved OK og det hjalp lidt.
Lod så mærke til, at der nogen dage ved forskellige temperaturer næsten ikke var nogen hakken og andre dage meget!

Skruede så MAF sensoren ud og gjorde den ren med bremserens.
Jeg har godt klar over, at det nok var lidt hårdhændet, men det hjalp!
99% af alt hakken forsvandt!

Har nu købt en ny MAF sensor og nu spiller den bare 100% :-)

Håber dette indlæg hjælper andre, da det for mig har været en lang proces at finde frem til netop denne fejl!

Mvh.
Peter

Re: Volvo V70 2,5T 2008 Hakker

Indlæg: ons sep 30, 2020 14:21 pm
af Claus
Hej Peter
Tak for dit tilbagemelding.
Det er det der gør os alle lidt klogere.