Motor 163 eller 181 HK
: man okt 23, 2017 15:24 pm
Hej. Vi solgte for 1 år siden vores S60 2002 D5 med 163 HK. Den kørte fantastisk, men var oppe på 395.000 km, "har nu læst herinde at den sagtens kunne have rundet 500.000 KM" så vi valgte at sælge den. Det har vi fortrudt meget. Vi har haft en BMW 530D 2004 med 218 HK som vi solgte dagen før de begyndte at snakke om afgiftnedsættelsen. Heldigt for os, da BMWén med standard lædersæder slet ikke har Volvoéns komfort. BMWéns motor er dog voldsom god.
Nu vil vi have en Volvo igen og så er ? . Vi har kig på 3 forskellige :
2003 S60 D5 163 HK med 150.000 KM Pris 60.000 kr. 5 cylindret , men er jo stadig gammel
2011 S60 D3 163 HK med 110.000 KM Pris 160.000 kr. 5 cylindret , men er jo blevet til en 2.0 liter motor
2014 S60 D4 181 HK med 80.000 km Pris 250.000 kr. den her er 4 cylindret og er stadig 2.0 dog med 181 hk
Er de nye motorer ligeså dynamiske at køre i som den gamle D5 og hvordan med holdbarheden på de lidt lettere tunet motorer ifht. D5 med 163 HK ?.
Og sidst DPF i de 2 nye modeller, hvordan arter de sig efter 200.000 km ?.
MVH Per
Nu vil vi have en Volvo igen og så er ? . Vi har kig på 3 forskellige :
2003 S60 D5 163 HK med 150.000 KM Pris 60.000 kr. 5 cylindret , men er jo stadig gammel
2011 S60 D3 163 HK med 110.000 KM Pris 160.000 kr. 5 cylindret , men er jo blevet til en 2.0 liter motor
2014 S60 D4 181 HK med 80.000 km Pris 250.000 kr. den her er 4 cylindret og er stadig 2.0 dog med 181 hk
Er de nye motorer ligeså dynamiske at køre i som den gamle D5 og hvordan med holdbarheden på de lidt lettere tunet motorer ifht. D5 med 163 HK ?.
Og sidst DPF i de 2 nye modeller, hvordan arter de sig efter 200.000 km ?.
MVH Per