V70/2000/2.5/140HK Dør lige pludseligt! (lang historie)
: man dec 25, 2017 19:42 pm
Hej igen,
For omkring 2 år siden skrev jeg her omkring min hustrus V70 der ikke ville starte..det endte med at den blev kørt på værksted (pågældende værksted er kendt her på sitet , her boede den så i mere end ét år!
Konen skulle ikke rigtigt bruge den, men engang imellem kom bilen da op under aftensmaden, hvorefter jeg rykkede værkstedet...altid uden held.
Men omkring d. 1 sep. fik jeg så lige pludseligt en meddelelse; Volvoen var fikset!!!
Stor var glæden i den lille familie
Regning var mere eller ventet som ventet/aftalt:
Der var skiftet nogle unavngivne dimser hos Volvo til 14.000 (kan se en renoveret spjældmotor), der var også en ny MAF/batteri/tempføler, plus dele for at den kunne komme gennem syn!
Totalt kr. excl. moms: 22.500,-
Meeen glæden varede ikke så længe: på hjemturen fra værkstedet tændte den gule lampe, men bilen kørte stadigt ok.
Næste dag tog jeg den til på en 50 km tur til CPH, og her kom problemet tilbage:
En halv time efter start, man kører 110 km/t på motorvejen, pludseligt er det som om tændingen bliver taget i 3 sekunder...og bilen kører videre som om intet er hændt. 10 km længe fremme sker det samme igen og igen.
På vejen hjem kørte jeg forbi den lokale Volvo mand i Espergærde:
Uddrag af fejlkoder:
ECM-1300 Luftmassmatere - for lavt signal
ECM-2400 Branslepumprelæ - for lavt signal
ECM-6400 - for lavt signal
ECM-720A Kommunikation Immobiliser - fejlagtig kommunikation
ECM-9300 Koblingspedalgiver - for lavt signal.
OG vi kunne se at der IKKE var skiftet MAF, det var den originale Denso dims fra da bilen blev født!
Opkald til værkstedet der ikke kunne forstå fejlen, men jeg fik ny MAF tilsendt og skiftede den. Så troede vi at den hellige grav var velbevaret,og hustruen tog ud på en tur til Midtjylland, lang tur når man bor lidt syd for Helsingør.
Og...selvfølgeligt....et til dels lettere panisk/ rasende opkald fra motorvejen nord for Vejle, bilen døde konstant,så hustruen humpede afsted i nødsporet, med lastbiler farende om ørerne.
Da tilkaldt SOS mand kom ville bilen gerne starte og køre op ad næste afkørsel. Konen sendte bilen med SOS manden og tog et tog hjem.
2 dage senere nyt opkald fra værkstedet: Bil fikset med nyt brændstofrelæ og koblingspunktgiver. OK så blev den afhentet igen.
Så var det min tur til at have fornøjelsen:
Efterfølgende lørdag kørte vi, med STOR trailer ind midt i København for at hente nogle møbler. Turen derind gik uden problemer..vi læssede møbler og jeg svingede ud i trafikken på St. Kongensgade......og * døde totalt!
Ville gerne starte men i samme sekund jeg trådte på speederen så døde motoren -- fedt med halvdelen af Københavns bybusser bag sig
Jeg fik den startet efter 5 min og hvis jeg holdt den over 3.500 - 4.000 omdrejninger så ville den køre.. men derunder, død med det samme!
Det var en laaaang tur hjem ad Strandvejen - med mindst 15 ufrivillige stop.
(Jeg lagde mærke til noget mystisk, hvis jeg hold bremsepedalen ned så kunne jeg trykke alt det jeg ville på speederen UDEN at motoren tog omdrejninger?)
Bil igen på værkstedet, har talt med mekaniker nogle gange, uden held!!
Skal jeg køre skramlet i havnen eller til ophug, og glemme de 27K der er smidt efter den??
Nogen der har nogle gode ideer??
Tak
Steen Malmberg
For omkring 2 år siden skrev jeg her omkring min hustrus V70 der ikke ville starte..det endte med at den blev kørt på værksted (pågældende værksted er kendt her på sitet , her boede den så i mere end ét år!
Konen skulle ikke rigtigt bruge den, men engang imellem kom bilen da op under aftensmaden, hvorefter jeg rykkede værkstedet...altid uden held.
Men omkring d. 1 sep. fik jeg så lige pludseligt en meddelelse; Volvoen var fikset!!!
Stor var glæden i den lille familie
Regning var mere eller ventet som ventet/aftalt:
Der var skiftet nogle unavngivne dimser hos Volvo til 14.000 (kan se en renoveret spjældmotor), der var også en ny MAF/batteri/tempføler, plus dele for at den kunne komme gennem syn!
Totalt kr. excl. moms: 22.500,-
Meeen glæden varede ikke så længe: på hjemturen fra værkstedet tændte den gule lampe, men bilen kørte stadigt ok.
Næste dag tog jeg den til på en 50 km tur til CPH, og her kom problemet tilbage:
En halv time efter start, man kører 110 km/t på motorvejen, pludseligt er det som om tændingen bliver taget i 3 sekunder...og bilen kører videre som om intet er hændt. 10 km længe fremme sker det samme igen og igen.
På vejen hjem kørte jeg forbi den lokale Volvo mand i Espergærde:
Uddrag af fejlkoder:
ECM-1300 Luftmassmatere - for lavt signal
ECM-2400 Branslepumprelæ - for lavt signal
ECM-6400 - for lavt signal
ECM-720A Kommunikation Immobiliser - fejlagtig kommunikation
ECM-9300 Koblingspedalgiver - for lavt signal.
OG vi kunne se at der IKKE var skiftet MAF, det var den originale Denso dims fra da bilen blev født!
Opkald til værkstedet der ikke kunne forstå fejlen, men jeg fik ny MAF tilsendt og skiftede den. Så troede vi at den hellige grav var velbevaret,og hustruen tog ud på en tur til Midtjylland, lang tur når man bor lidt syd for Helsingør.
Og...selvfølgeligt....et til dels lettere panisk/ rasende opkald fra motorvejen nord for Vejle, bilen døde konstant,så hustruen humpede afsted i nødsporet, med lastbiler farende om ørerne.
Da tilkaldt SOS mand kom ville bilen gerne starte og køre op ad næste afkørsel. Konen sendte bilen med SOS manden og tog et tog hjem.
2 dage senere nyt opkald fra værkstedet: Bil fikset med nyt brændstofrelæ og koblingspunktgiver. OK så blev den afhentet igen.
Så var det min tur til at have fornøjelsen:
Efterfølgende lørdag kørte vi, med STOR trailer ind midt i København for at hente nogle møbler. Turen derind gik uden problemer..vi læssede møbler og jeg svingede ud i trafikken på St. Kongensgade......og * døde totalt!
Ville gerne starte men i samme sekund jeg trådte på speederen så døde motoren -- fedt med halvdelen af Københavns bybusser bag sig
Jeg fik den startet efter 5 min og hvis jeg holdt den over 3.500 - 4.000 omdrejninger så ville den køre.. men derunder, død med det samme!
Det var en laaaang tur hjem ad Strandvejen - med mindst 15 ufrivillige stop.
(Jeg lagde mærke til noget mystisk, hvis jeg hold bremsepedalen ned så kunne jeg trykke alt det jeg ville på speederen UDEN at motoren tog omdrejninger?)
Bil igen på værkstedet, har talt med mekaniker nogle gange, uden held!!
Skal jeg køre skramlet i havnen eller til ophug, og glemme de 27K der er smidt efter den??
Nogen der har nogle gode ideer??
Tak
Steen Malmberg