af PrebenU » lør jan 20, 2018 11:35 am
Min 850'er 2,0 1996 starter nogen gange ikke. Og sidst jeg kørte, startede den første gang, men da jeg efter 5 min. og 1 km standsede ved et kryds, gik motoren ud og kunne ikke starte igen. Efter at have holdt stille ca 10 min startede den, men da jeg standsede ved næste kryds 500 meter længere fremme, satte den igen ud og ville igen ikke starte. Falck fik den igang med hjælpestrøm, og jeg nåede frem til værkstedet, uden at den igen gik i stå.
Yderligere detaljer: Mit ellers udmærkede Volvoværksted i Sverige (og Falck) har flere gange set på problemet, men har ikke nogen løsning. Lige nu står bilen igen hos Volvo. Bilen har helt nyt og ekstra kraftigt batteri, der er gnist, tændrør er i orden, og det elektriske er i det hele taget frikendt.
Jeg har læst bunker af indlæg herinde på dette fantastiske forum og kan se, at der peges på bl.a følgende mulige læsninger: udskift Krumtapsføler, udskift knastakselføler/-sensor, udskift brændstofpumpe, udskift brændstofpumperelæ.
En der nogen, der har et råd til en mere målrettet fremgangsmåde end bare at skifte disse dele én ad gangen, og se om man et beløb fattigere har løst problemet? Burde værkstedet ved aflæsning af koder kunne se, om det er det ene eller det andet?