Nyrenoveret B20 - nu SU justerings problemer...

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Nyrenoveret B20 - nu SU justerings problemer...

Indlægaf LevinES » søn jan 21, 2018 23:24 pm

Kære forum,

mig igen....

Efter den gode assistance jeg fik her med at få min nyrenoverede B20 startet så har den kørt siden uden problemer.
Idag ville jeg så lige fin justere mine SU'er da jeg synes forbruget var lidt i overkanten (lidt frisk kørsel men alligevel :mrgreen: )

Jeg demonterer luftfiltrene og alt er rent og pænt. Justerer begge karburatorene til grundindstilling;

- Blandingsmøtrikken skrues helt ind til stop - derefter ud til dysen er plan med "broen" og derfra 15 kanter ud.
- Tomgangs skruerne er justeret med 1,5 omgang fra anlæg mod spjældet.
- Spjæld-armene er justeret så de lige akkurat ligger an når begge spjæld er lukkede.
- Tomgangs justeringen er sat til h.h.v. 0.1 0g 0,3 mm frigang før chokeren er trukket ud.
- Stemplerne i karburatorene er rene og bevæger sig fint -og rammer broen med et klok.
- Der er fyldt dæmper olie i.

Motoren springer igang uden problemer -men på 4000 omdrejninger :shock: og jeg kan ikke justere den ned uanset hvad jeg gør.

Har checket at der ikke er noget der hænger, ingen utætheder og det eneste der ikke er monteret er luftfiltrene og krumtaphusventilationsslangen.
Har dobbelt-checket tændingen og den står spot on til 10 gader før top.

Hvad fa... har jeg fået pillet ved der pludeselig gør at motoren tro den er på autobahn?

Råd modtages med kyshånd.

mvh
John
1968 123 GT + 1973 1800ES.

Tidligere Volvo'er; 1974 144 GL B20E /1995 945 / 2003 V70 T5 / 2004 XC 90 T6 /2009 V50 2,0D R
Brugeravatar
LevinES
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs aug 14, 2012 0:24 am
Geografisk sted: Vester Skerninge - Syd Fyn

Re: Nyrenoveret B20 - nu SU justerings problemer...

Indlægaf LevinES » man jan 22, 2018 22:52 pm

Motoren kører igen og går perfekt i tomgang.

I mit forsøg på at forbedre og finjustere opsætningen var det lykkedes mig at få drejet spjældakslen på den forreste SU mens jeg justerede/minimerede anslaget til "gribe- klørene".

Man får erfaring af sine fejl -jeg har efterhånden meget erfaring :cry:

STORT tak til Heino hos Kurt Meyer med at lede mig på rette spor igen.

/John
1968 123 GT + 1973 1800ES.

Tidligere Volvo'er; 1974 144 GL B20E /1995 945 / 2003 V70 T5 / 2004 XC 90 T6 /2009 V50 2,0D R
Brugeravatar
LevinES
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: tirs aug 14, 2012 0:24 am
Geografisk sted: Vester Skerninge - Syd Fyn


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 23 gæster