Kære forum,
mig igen....
Efter den gode assistance jeg fik her med at få min nyrenoverede B20 startet så har den kørt siden uden problemer.
Idag ville jeg så lige fin justere mine SU'er da jeg synes forbruget var lidt i overkanten (lidt frisk kørsel men alligevel )
Jeg demonterer luftfiltrene og alt er rent og pænt. Justerer begge karburatorene til grundindstilling;
- Blandingsmøtrikken skrues helt ind til stop - derefter ud til dysen er plan med "broen" og derfra 15 kanter ud.
- Tomgangs skruerne er justeret med 1,5 omgang fra anlæg mod spjældet.
- Spjæld-armene er justeret så de lige akkurat ligger an når begge spjæld er lukkede.
- Tomgangs justeringen er sat til h.h.v. 0.1 0g 0,3 mm frigang før chokeren er trukket ud.
- Stemplerne i karburatorene er rene og bevæger sig fint -og rammer broen med et klok.
- Der er fyldt dæmper olie i.
Motoren springer igang uden problemer -men på 4000 omdrejninger og jeg kan ikke justere den ned uanset hvad jeg gør.
Har checket at der ikke er noget der hænger, ingen utætheder og det eneste der ikke er monteret er luftfiltrene og krumtaphusventilationsslangen.
Har dobbelt-checket tændingen og den står spot on til 10 gader før top.
Hvad fa... har jeg fået pillet ved der pludeselig gør at motoren tro den er på autobahn?
Råd modtages med kyshånd.
mvh
John