Ulrik Friis skrev:Hvis det er en 5-trins er den magen til min, og den holdt 380kkm. Her var filteret stoppet til, og det kan kun skiftes ved at splitte hele gearkassen ad, så jeg købte en ny (32kkr). Men jeg har læst om flere, som har kørt over 500kkm.
Under prøvekørslen skal den skifte op uden ryk under såvel almindelig som kraftig acceleration. Og nedskift skal også være helt fri for ryk. Både ved friløb og under nedbremsning.
Der hvor man bedst mærker om der er noget galt med kassen er under små og langsomme hastighedsændringer. Igen skal man ikke kunne mærke gearskift.
Og du skal have udlæst fejlkoder.
Hej Ulrik
tak for svar.
Nu er bilen ihvertfald købt. Den skifter rigtig fint både op og ned. Nu har jeg ikke ret meget erfaring med automat gearkasse, men umiddelbart synes jeg den skifter helt som den skal.
Så håber jeg bare det holder. Bil har kørt 235.000 km og gearkassen er blevet skyllet igennem med 13 liter olie ved 205.000 km. Der er vel ikke nogen grund til at skylle den igennem før den runder 265.000 km?
Jeg er faktisk rigtig positiv overrasket over hvordan sådan en ældre automat gearkasse skifter. Men det hjælper nok også med godt med moment, så er der fornuftigt med kræfter til det meste.
Hvad kan jeg gøre for at passe godt på gearkasse? ud over og få den gennemskyllet for hver 60.000km?
Mvh Kim L. Poulsen