Ecto1 skrev:@gälleryd. Tak for at du gav dig tid til at komme med et bud jeg tænker/håber ikke det er noget slemt. Jeg syntes det lyder rigtigt hvad du siger mht at det kan være når der kommer belastning på,for stigningerne hernede er en tour de france rytters våde drøm.
Jeg deler lidt din holdning til at volvo ikke helt detsamme mere (ved ikke engang hvem som laver motorerne) jeg er stor fan af deres femcylindrede maskiner. Når det så er sagt så var det en gammel 4 cylindret Volvo 240 med turbo som fik mine øjne op for Volvo - den trak helt vanvittigt, det var gut fra Gilleleje som havde kredset om den, jeg dykkede lidt ned i hvad Volvo ellers var og var solgt på stedet
Jeg er sikker på der kommer nye fans til de svenske kampvogne
Tak igen for dit råd
Mvh Lasse
Det er Volvo selv oppe på skövdemotorfabrik (volvo`s egen) der har lavet de nye Vea-motorer, for idag skal alt jo väre ökonomisk at köre i, og helst langt på literen, det er jo kineserne (GEELY) der sätter dagsordenen for Volvo (DESVÄRRE), men der er ikke noget der slår en gammel rödmotor og de 5 cyl, Volvo lånte op til 2001 en 5 cyl diesel af Audi på 140 hk.
Der bliver solgt mange af de nye heroppe, men en bil der er så stor, s/v 90, xc60, xc90 måtte godt komme tilbage til de 5-6 og 8 cyl motorer igen, og jeg kender mange volvofans, der har hoppet på noget andet, bla Lexus, Audi q5, q7, da der har väret en del forskellige problemer med de overpumpede 4 cyl VEA motorer, og så elektronikken ikke er så stabil, men de gör Volvo jo alt for at rette til, der er mange firmaer som trods alt betaler ca 400.000 skr for en veludstyret s/v 90, men Volvo ligger da stadig nummer 1 i bilforsälgning heroppe.