Pivelyd ved sejtræk Volvo V70 2,4T 2001

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Pivelyd ved sejtræk Volvo V70 2,4T 2001

Indlægaf Ecto1 » lør mar 24, 2018 19:08 pm

Hej alle

Har lige haft bilen til Ferietjek inden turen gik til alperne, og hernede konstaterer jeg pludelig en lille Piv-lyd når bilen sættes i gang. Den gjorde det efter vi havde kørt op i 1800 meters højde, syntes også der kom lidt piv lyde når jeg kørte opad lidt rask. Ved ikke om det kan være koblingen som blev lidt varm ? Er det noget man skal tage på værksted med inden man kører de 17000 km hjem ? Bilen kører fint ellers. Håber en kam hjælpe med et godt råd.

Mvh
Lasse
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Pivelyd ved sejtræk Volvo V70 2,4T 2001

Indlægaf gälleryd » søn mar 25, 2018 9:19 am

Ecto1 skrev:Hej alle

Har lige haft bilen til Ferietjek inden turen gik til alperne, og hernede konstaterer jeg pludelig en lille Piv-lyd når bilen sættes i gang. Den gjorde det efter vi havde kørt op i 1800 meters højde, syntes også der kom lidt piv lyde når jeg kørte opad lidt rask. Ved ikke om det kan være koblingen som blev lidt varm ? Er det noget man skal tage på værksted med inden man kører de 17000 km hjem ? Bilen kører fint ellers. Håber en kam hjælpe med et godt råd.

Mvh
Lasse

Hvis du mangler 17.000 km, inden du er hjemme, så ville jeg nok få det tjekket :) .
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Pivelyd ved sejtræk Volvo V70 2,4T 2001

Indlægaf Ecto1 » søn mar 25, 2018 11:32 am

@Gälleryd ja hovsa der kom vist lige et 0 for meget på :-D
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Pivelyd ved sejtræk Volvo V70 2,4T 2001

Indlægaf gälleryd » søn mar 25, 2018 18:58 pm

Ecto1 skrev:@Gälleryd ja hovsa der kom vist lige et 0 for meget på :-D

Ja, det kunne jeg nästen godt regne ud :lol: , men uden at have hört bilen, så vil det for min side väre rent gätteri, men jeg ved af erfaring at hvis der ikke er kommet fedt på höjgearsakslen, da man i tidernes morgen satte kobling på, så kan den pipe/gnisle ved belastning, men det kan jo også bare väre dine drivaksler, der evt skal spändes, men der er helt sikkert nogen kompetente volvofolk, der kan komme med et bud, hvis de ser og hörer bilen, det er jo trods alt en af de bedste 5 cyl benzin motorer Volvo har lavet, og idag er man tvungen til at have en 4 cyl VEA motor, og kun tiden vil vise hvor holdbar den er på langt sigt, personligt er min Volvo interesse stoppet helt, efter de kom på markedet, og jeg har ellers kört rigtig mange kilometer i de nye volvoer, pga mit arbejde oppe i nord ( arbejder i arjeplog testcenter, med Nokiandäk som mine bosser), nå men jeg håber at det bare er en mindre bagatel....ha en fortsat god ferie.
Sidst rettet af gälleryd man mar 26, 2018 15:52 pm, rettet i alt 1 gang.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Pivelyd ved sejtræk Volvo V70 2,4T 2001

Indlægaf Ecto1 » man mar 26, 2018 11:34 am

@gälleryd. Tak for at du gav dig tid til at komme med et bud jeg tænker/håber ikke det er noget slemt. Jeg syntes det lyder rigtigt hvad du siger mht at det kan være når der kommer belastning på,for stigningerne hernede er en tour de france rytters våde drøm.

Jeg deler lidt din holdning til at volvo ikke helt detsamme mere (ved ikke engang hvem som laver motorerne) jeg er stor fan af deres femcylindrede maskiner. Når det så er sagt så var det en gammel 4 cylindret Volvo 240 med turbo som fik mine øjne op for Volvo - den trak helt vanvittigt, det var gut fra Gilleleje som havde kredset om den, jeg dykkede lidt ned i hvad Volvo ellers var og var solgt på stedet ;-) Jeg er sikker på der kommer nye fans til de svenske kampvogne :-)

Tak igen for dit råd

Mvh Lasse
Volvo v70 2.4T
Ford Fiesta Ecoboost. 1.0 125
Mitsubishi Grandis
Fiat Marea 2.0 HGT
Toyota Twincam 16 GT
Toyota GT Coupe
Ecto1
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søn jun 26, 2016 16:44 pm

Re: Pivelyd ved sejtræk Volvo V70 2,4T 2001

Indlægaf gälleryd » man mar 26, 2018 15:50 pm

Ecto1 skrev:@gälleryd. Tak for at du gav dig tid til at komme med et bud jeg tænker/håber ikke det er noget slemt. Jeg syntes det lyder rigtigt hvad du siger mht at det kan være når der kommer belastning på,for stigningerne hernede er en tour de france rytters våde drøm.

Jeg deler lidt din holdning til at volvo ikke helt detsamme mere (ved ikke engang hvem som laver motorerne) jeg er stor fan af deres femcylindrede maskiner. Når det så er sagt så var det en gammel 4 cylindret Volvo 240 med turbo som fik mine øjne op for Volvo - den trak helt vanvittigt, det var gut fra Gilleleje som havde kredset om den, jeg dykkede lidt ned i hvad Volvo ellers var og var solgt på stedet ;-) Jeg er sikker på der kommer nye fans til de svenske kampvogne :-)

Tak igen for dit råd

Mvh Lasse

Det er Volvo selv oppe på skövdemotorfabrik (volvo`s egen) der har lavet de nye Vea-motorer, for idag skal alt jo väre ökonomisk at köre i, og helst langt på literen, det er jo kineserne (GEELY) der sätter dagsordenen for Volvo (DESVÄRRE), men der er ikke noget der slår en gammel rödmotor og de 5 cyl, Volvo lånte op til 2001 en 5 cyl diesel af Audi på 140 hk.
Der bliver solgt mange af de nye heroppe, men en bil der er så stor, s/v 90, xc60, xc90 måtte godt komme tilbage til de 5-6 og 8 cyl motorer igen, og jeg kender mange volvofans, der har hoppet på noget andet, bla Lexus, Audi q5, q7, da der har väret en del forskellige problemer med de overpumpede 4 cyl VEA motorer, og så elektronikken ikke er så stabil, men de gör Volvo jo alt for at rette til, der er mange firmaer som trods alt betaler ca 400.000 skr for en veludstyret s/v 90, men Volvo ligger da stadig nummer 1 i bilforsälgning heroppe.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 15 gæster