Volvo V70 1997 - Automatgear driller

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V70 1997 - Automatgear driller

Indlægaf UffeBilde » tors maj 17, 2018 8:41 am

Jeg håber der er nogen herinde der vil give sig tid til, at give mig en forklaring på følgende problem: Når jeg har kørt mellem 30 - 60 km. hopper 4. gear ud af Lock up funktionen. Så begynder den orange pil, at blinke for fejl på gearkassen. Hvis den så står stille natten over eller mens jeg er på arbejde, er problemet væk når jeg kører igen. (Pilen holder op med at blinke når jeg drejer tændingsnøglen 5 gange) Gearkassen kører og skifter ellers helt fint og rykfrit - både op og ned. Min mekanikers Bosch-tester siger fejl i et lastsignal/intet signal med dertil hørende converterslip. Hvorfra kommer et sådant fejlsignal og hvorfor kommer det kun når bilen er kørt varm? Jo mere læs der er på bilen, jo hurtigere opstår fejlen - fx også med trailerkørsel.
Må hellere nævne, at det er en 2,5 GLE (144hk - B5252S-motor) og har kørt 570,000 gode km, så er jeg bevidst om, at det er en ældre dame. Men hun er i god stand og HVIS det nu var en mindre reparation der skulle til, så skulle hun da have chancen.
Hvis yderligere oplysninger skal til for at afdække problemet, så sig endelig til, så vil jeg prøve at forklare bedre.
På forhånd tak
Uffe Bilde
UffeBilde
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør jan 27, 2018 14:22 pm

Re: Volvo V70 1997 - Automatgear driller

Indlægaf Claus » tors maj 17, 2018 9:18 am

Ud fra din beskrivelse er det et køleproblem din gearkasse har.
Rens gearolie køleren og fjern bundpladen, prøv om det så hjælper. Muligvis monter en ekstra gearolie køler.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster