Jeg håber der er nogen herinde der vil give sig tid til, at give mig en forklaring på følgende problem: Når jeg har kørt mellem 30 - 60 km. hopper 4. gear ud af Lock up funktionen. Så begynder den orange pil, at blinke for fejl på gearkassen. Hvis den så står stille natten over eller mens jeg er på arbejde, er problemet væk når jeg kører igen. (Pilen holder op med at blinke når jeg drejer tændingsnøglen 5 gange) Gearkassen kører og skifter ellers helt fint og rykfrit - både op og ned. Min mekanikers Bosch-tester siger fejl i et lastsignal/intet signal med dertil hørende converterslip. Hvorfra kommer et sådant fejlsignal og hvorfor kommer det kun når bilen er kørt varm? Jo mere læs der er på bilen, jo hurtigere opstår fejlen - fx også med trailerkørsel.
Må hellere nævne, at det er en 2,5 GLE (144hk - B5252S-motor) og har kørt 570,000 gode km, så er jeg bevidst om, at det er en ældre dame. Men hun er i god stand og HVIS det nu var en mindre reparation der skulle til, så skulle hun da have chancen.
Hvis yderligere oplysninger skal til for at afdække problemet, så sig endelig til, så vil jeg prøve at forklare bedre.
På forhånd tak
Uffe Bilde