af Strandvaskeren » ons jun 27, 2018 18:30 pm
Når man tænker på at en Volvo kan blive tøsefornærmet over at man udskifter bakspejlet med et fra en hugger eller hvis man udskifter radioen så skal der både afmeldes og tilmeldes og alt muligt, så tvivler jeg på det er specielt nemt at få den til at acceptere en "forkert" motor. For 20 år siden handlede det mest om hvorvidt den nye motor passede ned i hullet, men idag hvor bilen er fyld med elektronik og computere skal der nok en del mere til. Hvis du er stædig nok og har en udvidet ålestanger i bilelektronik kan det sikkert lade sig gøre, men det er ikke ligesom at skifte B18'eren i Amazonen ud med en B20.
Næste forhindring er Told & Skat. Synshallen har næppe noget problem med at du bygger din bil om til storebror i modelrækken, men i T&S's øjne laver du et modelskift og så skal der betales ny afgift.
Hvis du drømmer om en 2.5T så sælg din nuværende og køb modellen større, prisforskellen er ikke voldsom, du skal ikke bløde penge til en ny registreringsafgift og du slipper for bøvlet med ombygningen.
Hvis du kan nøjes med en smule mere skud i bilen, så kan en 140 hk Volvo både nemt og billigt chippes om til en 170 hk Volvo, motorerne er identiske, begge er født med 170 hk, men 140 hk versionen har fået en elektronisk fodlænke på gasspjældet så det ikke lukker helt op.
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle