For højt olietryk på B5254T2 R5 2.5L

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

For højt olietryk på B5254T2 R5 2.5L

Indlægaf oakey » tors jul 05, 2018 10:04 am

Hej,
Det er en lang sang :-).

Miy spørgsmål og nogle betragtninger, - nedenfor kommer baggrunden:
Er ventilspillet på en B5254T2 R5 2.5L justeret af olietrykket?
Har en B5254T2 R5 2.5L automatisk justering af ventilspillerummet ved hjælp af olietryk?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg har set en video om hvad der kan ske når olietrykket er for højt i en motor med automatisk justering.
Se her: fra ca 7:00 og frem.
https://www.youtube.com/watch?v=zhU3gKIvcv0

For højt olietryk, - 15bar i stedet for ~3bar kan forklare hvorfor krumtapaksel sensoren meldte fejl og hvorfor mekanikeren ikke måle kompression.

Er der nogen der har hørt om problemer med for højt olietryk på denne type motor?

--------
Her kommer baggrunden:

Som omtalt i et tidligere indlæg har jeg fåry skiftet motor på min V70 for nogle måneder siden og bragt den defekte motor hjem til undersøgelse.
Qua mit dårlige syn (det er stadig ikke på plads) , foregår alt med urmager lup.
Derfor har det ikke været muligt at adskille motoren yderligere, men i stedet har jeg ledt på nettet om mulige årsager, - en langsommelig proces.
--
En beskrivelse af forløbet:
Min kære kone kom hjem fra arbejde og klagede over at motoren var svær at starte og at displayet meddelte noget i retning af: 'Nedsat motorydelse'.
Jeg læste fejl ud: 'Krumtapsensor defekt'
Jeg forsøgte at tagekrumtapsensoren ud, men det er en større opgave så i stedet valgte jeg at køre bilen til min mekaniker, - forgæves, - motoren ville ikke længere starte.
I stedet måtte den på et fejeblad.

Min mekaniker mente at det var en VVT regulator der var defekt og skiftede den.
Det hjalp ikke. Efterfølgende kunne han ikke måle nogen kompression på cylindrene og anbefalede derfor at motoren blev skiftet.
Det er sket og bilen kører igen.

/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: tirs maj 12, 2009 13:20 pm
Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Re: For højt olietryk på B5254T2 R5 2.5L

Indlægaf Balder » man jul 09, 2018 14:38 pm

Vis dem skriver noget i display , så har du mekaniske lyfter som er så set ligeglad med oljetryk.
Balder
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: tirs jan 29, 2008 17:59 pm
Geografisk sted: Hobro


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster