I december begyndte min S60 at bruge kølervæske.
Min mekaniker (den lokale Automester) forsøgte fejlfinding som medførte en udskiftning af termostat og hus.
Desværre fortsatte misæren og de forsøgte lidt andet. (som det måske fremgår med al ønskelig tydeligehed, så har jeg meget lidt forstand på biler og motor).
Efter at have rådført med autoriseret Volvo værksted blev enden at toppakningen skulle skiftes.
Jeg konstaterede en lille regning på 17.000 kr. og mit primære mål med dette indlæg er at høre om "det virkelig kan være rigtigt" at en Volvo skal have skiftet toppakning allerede efter 220.000 KM. Er der evt. tale om en "kendt fejl" som Volvo bør kompensere for - eller hvad ?
Jeg er meget spændt på at høre nærmere.
Efterfølgende - er motorlampen begyndt at lyse. Noget med at der skulle skiftes et gløderør. Det klarede mekanikeren for 14 dage siden. Ny lyser den igen. Og der er en meddelelse om "motorservice snarest".
Ved ikke om det burde få nogle klokker til at ringe - for folk med lidt mere ekspertise end jeg har ?
Håber at høre nærmere.
Venlig hilsen Søren