Trækker halvdårligt - VIDA?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Trækker halvdårligt - VIDA?

Indlægaf V70-Roskilde » søn aug 05, 2018 19:13 pm

Volvo v70, 2001, 2,4 140 HK, man gear.
Motoren er lidt sløv ved de lavere hastigheder, altså sådan under ca 100. Lidt som om den ikke rigtigt "tager gas". Der er ingen fejl at udløse med almindelig fejlkodeudlæser og ingen lamper der lyser. Den har gået 470.000 men bruger ikke oile eller virker slidt i øvrigt. Jeg har selv tænkt på om det KAN være: potentiometer i gasspjældet eller luftmasseføleren. Er det ting der kan måles med det rigtige udstyr? Jeg gider næsten ikke begynde at prøve mig frem og købe dyre dele hvis det alligevel ikke hjælper....Kloge råd modtages gerne :-)
V70-Roskilde
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: tors jun 22, 2017 22:26 pm

Re: Trækker halvdårligt - VIDA?

Indlægaf Peter_C » søn aug 05, 2018 20:37 pm

Tændrør måske?

Hvis du gider køre herud (4360) kan vi godt prøve at sætte Vida-Dice på og se om der er noget.

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Trækker halvdårligt - VIDA?

Indlægaf Claus » man aug 06, 2018 8:17 am

Kommer du forbi Vedbæk kan jeg også hjælpe med en udlæsning og også gode råd.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Trækker halvdårligt - VIDA?

Indlægaf Kim S » man aug 06, 2018 10:20 am

Min søns ( godt nok en V50 ) havde også problemer med træk kraft.... har selv en vida = ingenting... volvo Espergære på med vida = ingenting + gennemgang at bil for evt fejl som der kunne være = skifte en dims til en 1000 og så lige en 1000 til i arbejds løn ( for at sige at dimsen skulle skiftes, selve skiftet var hjemme arbejde ) IGEN = INGENTING :x :x
Knægten var tosset.... penge lige ud i det blå for PROF hjælp .... nå han tog sagen i egen hånd og stak hovedet i motor rummet.... efter ca 45 minutter kom han op efter luft :lol: bagved manifolden løber en rimelig tyk slange og hvis man tog en lygte og lyste ind.... ja så kunne man se at der var en revne på toppen af den..... det viste sig at der var vaccum i den ! ! ! så den blev skiftet ( MEGET stort arbejde, da alt på forsiden af motor skulle skilles/fjernes for at komme til )
Resultat .... bil køre perfekt :D :D :D :D ....... så tjek ALLE vaccum slanger ( der er MANGE og nogle er utroligt godt gemt væk, det er et lorte arbejde ).
Så hvis VIDA ikke kan hjælpe med en fejl......... så ... TJEK ALLE SLANGER.... derefter gasspjæld .. grundig rens... masse måler ... hvis du vil skifte den .. køb orginal ! ! den koster, men du ved at den passer... ( har været på uorginal og skiftet den ud igen med en volvo orginal = det virker ... på min egen V70 )
Håber du får løst problemet :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Trækker halvdårligt - VIDA?

Indlægaf Kingo » tirs aug 07, 2018 17:31 pm

Prøv at rens gasspjældet - det er er en hurtig omgang. Normalt kan du se om det snasker til ved at tage indtagsslangen af og vippe på spjældet.
Men som anden skrev - nye (originale) tændrør?
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Trækker halvdårligt - VIDA?

Indlægaf gälleryd » ons aug 08, 2018 15:46 pm

Jeg ville tage imod Clausés tilbud, så slipper du ( forhåbenligt ) at bytte dig til lösningen, jeg kender ikke Claus personligt, men efter en del år herinde, så ved han hvad han laver og taler om :wink: , jeg har det selv på denne måde vdr bla mine biler, og jeg har en del, men lige nu bare et stk gammel Volvo, som min kone körer i.....
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: LØST Trækker halvdårligt - VIDA?

Indlægaf V70-Roskilde » man aug 13, 2018 21:20 pm

Tak for de gode råd og tak for hjælp & tilbud om hjælp med VIDA. Fik den målt og der var ikke rigtigt noget at komme efter.
Jeg har nu renset luftmassemåleren med kontaktspray og en mellemrumstandbørste. Det hjalp utroligt meget, den ældre dame opfører sig ung øhh friskere model nu og det er jo dejligt :D
V70-Roskilde
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: tors jun 22, 2017 22:26 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster

cron