Side 1 af 1

Motor service straks efter skift af turbo

Indlæg: tirs sep 04, 2018 15:44 pm
af Claus
Knægtens V50 1,6 D fra 2008 vi har lige skiftet turbo og olietrykrøret til turboen.
Nu skriver den service straks på motoren efter en udlæsning skriver den diselpartikelfilter fejl, det blev skiftet for ca 30000 km siden. På partikelfilteret sidder der to slanger der går til tryksensoren. Slangerne er efterset og den ene er skiftet.
Men hvordan skal de to slanger tilsluttes tryksensoren.
På partikelfilteret er den øverste slange, skal den tilsluttes tryksensoren på siden ind mod batteriet eller den side væk fra batteriet
Er der en venlig sjæl med en 1,6 D der har mulighed for at se hvordan de tilsluttes. Jeg kan ikke læse det på vida.
Hvis de sidder rigtigt må det jo være tryksensoren der er defekt, eller hvad.

Re: Motor service straks efter skift af turbo

Indlæg: tirs sep 04, 2018 16:42 pm
af gunsmoke
Har en 1.6d fra 2009. Der er forskel på slangernes dimension. Ved den hurtige øjekast sidder den tykkeste slange øverst på filteret (det høje tryk) og tættes på batteriet.

Re: Motor service straks efter skift af turbo

Indlæg: tirs sep 04, 2018 23:26 pm
af Claus
Tak Bo.
Han kommer forbi i løbet af ugen så ser jeg lige på den.

Re: Motor service straks efter skift af turbo

Indlæg: ons sep 05, 2018 18:43 pm
af Klågem
En defekt turbo kan fylde et partikelfilter på 100 km.

Re: Motor service straks efter skift af turbo

Indlæg: søn sep 09, 2018 1:10 am
af Claus
Så blev den klaret alle fejl er væk.
Det var de to slanger som sad forkert, da de blev byttet forsvandt partikelfilterfejlen.
Men motorservice fejlen var der stadig, nu var det additiver tanken der var tom. Den fik 2,5 liter additiver så var tanken fyldt til 13/15 det vil sige næsten helt fyldt op. Nu var alle fejl væk og bilen køre super godt.