Hej - en lille update
Efter tilslutning af en lille OBDII læser og mobiltelefon software, kunne følgende fejl udlæses:
Luftmængdemåler: Urealistisk værdi registreret
Indsprøjtningsdyse cylinder 1: Fejl i elektronisk Kredsløb
Cylinder 1: Udsættere i forbrænding registreret
Ovenstående frit oversat
Den forurenede mere end den plejede ved synet, men mindre end max normen. Jeg kan selv mærke den sætter ud, ved sejtræk mellem 1500 og 2000 rpm ligesom ryster motoren en del, som beskrevet ovenfor. Det var dog ind imellem mærkbart inden syn, men slet ikke som efter. Slækker man på speederne kan man ikke mærke noget, og giver man meget gas så den gearer ned, forsvinder det også. Kommer man over 100 kmt kan man heller ikke mærke noget. Hvor meget kan man stole på de fejl man læser ud med sådan en simpel dims ? Kan en dyse fejle kun i mellemområdet ?
Hvis det var motoren, ventiler eller andet, ville det så ikke kunne mærkes/høres i tomgang ?
Hvis den satte ud generelt, ville man så ikke også kunne mærke det ?
Er der nogen der kan hjælpe mig med et indput. Når den er helt kold, har turboen en skærende/hylende lyd, som forsvinder ved opvarmning, det er sikkert heller ikke godt. Km tal er nu 437000. Jeg har mulighed for at købe en billig brugt turbo, men vil gerne vide om motoren er OK først.
Den fik for nylig genopbyggede dyser som der naturligvis er garanti på,og jeg vil kontakte dem jeg købt dem af.
Hilsen Ole